י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
הקרב נמשך

מלכיאלי במתקפה על אמסלם: "רוצה להיות ממונה גם על ענייני הדת בישראל"

השר מלכיאלי משיב אש למתקפה של השר אמסלם ומאשים: "הכשלת מינוי מנכ"ל ל'מרכז המקומות הקדושים' הינה מסכנת חיי אדם, וחזרה על שקר איננה הופכת אותו לאמת!". אמסלם: "הטענה כאילו השר אמסלם מסכן חיי אדם היא שקרית ומגוחכת"

מלכיאלי במתקפה על אמסלם: "רוצה להיות ממונה גם על ענייני הדת בישראל"
שלומי כהן צילום: שלומי כהן

אחרי שהשר דודי אמסלם האשים היום (חמישי) את השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי כי המכתב שהוציא ליועמ"שית גלי בהרב מיארה, בה נטען כי השר אמסלם תוקע את מינוי מנכ"ל המקומות הקדושים - הוא מתוך ניסיון להסיט את הדיון מהכשלים האמיתיים של המשרד לשירותי דת, מלכיאלי לא נותר חייב.

"הכשלת מינוי מנכ"ל ל'מרכז המקומות הקדושים' הינה מסכנת חיי אדם, וחזרה על שקר איננה הופכת אותו לאמת!", כותב מלכיאלי.

השר מוסיף: "באשר לוועדה למינוי דיינים, יתכבד חבר הוועדה השר אמסלם כמו שאר חברי להצביע בעד המועמדים הראויים בעיניו - כפי הנהוג בועדות דמוקרטיות, הועדה והתנהלותה פועלות באופן שקוף עם ייעוץ משפטי, כך שטענות אלו מופרכות מיסודם...".

לדבריו, "על הציבור בישראל לדעת כי אי מינוי מנכ"ל למרכז למקומות הקדושים מסכנת חיי אדם, ההחלטה זו משמעותה להפקיר את מירון ושאר המקומות הקדושים - עקב רצון להיות ממונה גם על ענייני הדת בישראל.

אני עדיין עומד על כך, שיש לשים את המחלוקות בצד, ולדאוג קודם כל להצלת חיי אדם".

השר אמסלם הגיב למכתב של מלכיאלי מוקדם יותר וכתב: "השר אמסלם דוחה בתוקף את ההאשמות השקריות והבזויות שהועלו על ידי השר מלכיאלי במכתבו. מדובר בניסיון נואש ומתוזמר של השר מלכיאלי, בהנחיית הפטרון שלו אריה דרעי, להסיט את הדיון הציבורי מהכשלים האמיתיים במשרד הדתות ולטפול האשמות שווא באיצטלה של עניינים פוליטיים".

לדבריו, "הטענה כאילו השר אמסלם מסכן חיי אדם היא שקרית ומגוחכת! אין שום קשר בין המינוי המדובר לבין סיכון חיי אדם. השר מלכיאלי מטעה במכוון את הציבור ומנסה ליצור כאוס מוחלט.

"השר אמסלם פועל אך ורק לקידום האינטרס הציבורי ולמינוי מועמדים ראויים לתפקידים בכירים. מינויים ברשות החברות יעברו רק כאשר יובאו מועמדים העומדים בקריטריונים, ללא קשר לשיוכם הפוליטי".

"באשר למינוי דיינים", הוסיף, "מדובר בנושא בעל חשיבות עליונה לציבור שומרי המסורת בישראל. השר אמסלם לא יאפשר לאריה דרעי להשתלט על הוועדה למינוי דיינים כאילו הייתה עסק פרטי של ש"ס. מפלגת הליכוד מייצגת קהל גדול של שומרי מסורת שגם להם מגיעה נציגות הוגנת ברבנות הראשית.

"השר אמסלם קורא לשר מלכיאלי להפסיק לנהל את ענייני משרדו באמצעות הדלפות והכפשות, ולהתמקד בעבודה למען הציבור".

תחילת המאבק בין שני השרים הוא במכתב חריף שהוציא שר הדתות מיכאל מלכיאלי לפני מספר ימים ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה ולמבקר המדינה מתניהו אנגלמן, בו הוא טוען לסחיטה על ידי השר דודי אמסלם שתוקע מינוי מנכ"ל למרכז הארצי למקומות הקדושים ודירקטורים נוספים.

השר אמסלם מופקד על רשות החברות הממשלתיות שאמונה על מינוי דירקטורים בחברות הממשלתיות, ומינוי דירקטורים מותנה בהסכמתו.

השר מלכיאלי כתב במכתבו: "הגיעו מים עד נפש מחמת התנהלות השר בנושא, שנובעת ממניעים פוליטיים פסולים ושימוש לרעה בסמכות".

מיכאל מלכיאלי דוד אמסלם המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים דיינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}