י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
הפרשנים הגזימו?

השגריר האמריקני התייחס לביקורת של ביידן על נתניהו: "רק מילה אחת"

שגריר ארה"ב בישראל ג'ק לו התייחס לביקורת של הנשיא ג'ו ביידן על ראש הממשלה בנימין נתניהו, והשיב: "הוא נשאל שאלה, ונתן תשובה של מילה אחת - 'לא'. לא הייתי מייחס יותר מדי משמעות למילה אחת"

השגריר האמריקני התייחס לביקורת של ביידן על נתניהו: "רק מילה אחת"
ג'ק לו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שגריר ארה"ב בישראל ג'ק לו השתתף היום (חמישי) בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי INSS, והתייחס לביקורת של הנשיא ג'ו ביידן על ראש הממשלה בנימין נתניהו. 

"הוא נשאל שאלה, ונתן תשובה של מילה אחת - 'לא'. לא הייתי מייחס יותר מדי משמעות למילה אחת. כולם צריכים לעשות יותר", השיב השגריר.

השגריר המשיך: "המשא ומתן נכנס לסוגיות הכי קשות, חלק מהן, הן לא אלו שבולטות בדיון הציבורי. למרות השבוע הקשה שהיה, צריך להבין שיש עוד התקדמות לעשות. אירועי סוף השבוע הבהירו כי אין זמן. אנחנו לא מקבלים את הגישה שאי-אפשר להשיג את שלב א' בעסקה. מנקודת המבט שלנו הכרחי להיכנס לשלב א' ולהציל חיים".

לו הוסיף בנאומו: "במשך שנים ראינו מגמות מדאיגות, שמועצמות בגלל דימוי המלחמה הזו. אנחנו רואים את זה בהפגנות. הנשיא ביידן הוא האחרון מדורו - הדור שזוכר את השואה. לא לכל נשיא יש מחויבות ציונית לישראל כמו של ביידן, אבל כל נשיא עמד לצידה ויעמוד לצידה. אנחנו עומדים בפני דור חדש של מנהיגים ושל מצביעים, דור שגדל במערכת שונה מזו שבה הנשיא גדל או אני גדלתי".

עוד ציין השגריר האמריקני: "אני לא מדלג על האפשרות של עסקת חטופים במהירות. מבחינתנו זה דורש מאמצים 24/7. איני יכול להתעלם מהשבוע הנורא שזה היה, וגם בשבוע הזה נמשכו המגעים להסכם. לא נקבל את התפיסה שעסקת חטופים אינה אפשרית".

ג'ק לו מלחמת חרבות ברזל עסקת חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}