י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
כשליש חוו אפליה

סקר חדש: 80% אינם מרגישים בטוחים כישראלים

סקר חדש של הליגה נגד השמצה מגלה, כי רוב מוחלט של הציבור הישראלי (81%) מודאג מרמת האנטישמיות בעולם כיום. 80% מן הנשאלים ציינו כי הם אינם מרגישים בטוחים כישראלים כיום, כשהם מטיילים בעולם. כשליש חוו אפליה או מכירים מישהו שחווה אפליה על רקע היותו ישראלי

סקר חדש: 80% אינם מרגישים בטוחים כישראלים
גרפיטי: אילוסטרציה צילום: unsplash

סקר חדש של הליגה נגד השמצה, שנערך בקרב הציבור בישראל, מגלה נתונים חדשים בנוגע לחששם של הישראלים מרמות האנטישמיות בעולם ולגבי תחושת הביטחון האישי של ישראלים בחו"ל, בימים אלו.

הסקר גם מעלה כי כשליש מן הישראלים (31%) חוו אפליה על רקע היותם ישראלים או מכירים מישהו שחווה אפליה על רקע היותו ישראלי.

הדיווחים על העלייה החדה באנטישמיות ברחבי העולם מאז 7 באוקטובר מחלחלים גם אל הציבור הישראלי, אשר בדרך כלל אינו חשוף באופן ישיר ובלתי אמצעי לאנטישמיות, כך על פי נתוני הסקר.

על פי הנתונים, 81% מן הישראלים מסכימים או מסכימים מאוד עם האמירה כי הם מודאגים מרמת האנטישמיות בעולם כיום. מעל למחצית (54%) מסכימים מאוד עם אמירה זו.

80% ציינו כי הם לא מרגישים בטוחים כישראלים, כשהם מטיילים בעולם ואילו 31% מציינים כי חוו אפליה על רקע היותם ישראלים או מכירים מישהו שחווה אפליה על רקע היותו ישראלי.

״הנתונים מוכיחים לנו שוב כי בתקופות משבר, הדאגות והחששות של הישראלים ושל היהודים ברחבי העולם משותפים והם למעשה חולקים גורל אחד. האנטישמיות הגואה ברחבי העולם מטרידה מאוד את הישראלים, שנחשפים אליה גם ברשתות החברתיות, ותחושת הביטחון של הישראלים בעת השהייה בחו"ל מעורערת ונגזרת בין היתר גם מהאנטישמיות. העובדה כי כשליש מהישראלים חוו אפליה או מכירים מישהו שחווה אפליה על רקע היותו ישראלי מטרידה בפני עצמה. דבר אחד ברור, לצערנו: גם הישראלים אינם חסינים מפגיעתה הרעה של האנטישמיות, ובימים אלו הדבר נכון במיוחד", אמרה קרול נוריאל, מנכ"לית הליגה נגד השמצה בישראל.

הסקר נערך על ידי מכון "מאגר מוחות" כסקר אינטרנטי, בקרב מדגם אקראי הסתברותי של 501 משיבים, המהווה מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל (גילי 18 ויותר). טעות הדגימה ביחס לאומדנים השונים היא פלוס/מינוס 4.4% ברמת ביטחון של 95%.

הליגה נגד השמצה אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}