ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
לאחר שהוגשה תלונה

ארגון צדקה יהודי בבריטניה תחת בדיקה בגין תרומות לחיילי צה"ל

התלונה הוגשה לועדת הצדקה שאחראית על ארגוני צדקה. התלונה הוגשה נגד ארגון 'אחיסמך' בגין "סיוע לתרומות המשמשות לקניית ציוד טקטי ולחימה לחיילים ישראלים בעזה". התורמים נקראים לתמוך ב"חיילי צה"ל ומשפחות בחזית"

ארגון צדקה יהודי בבריטניה תחת בדיקה בגין תרומות לחיילי צה"ל
מלחמת חרבות ברזל צילום: Oren Cohen/Flash90

הרגולטור האחראי על ועדת הצדקה של בריטניה, בוחן תלונה נגד ארגון יהודי גדול, בגין גיוס כספים והעברתם לארגון צדקה ישראלי המספק ציוד לחיילים הנלחמים בעזה.

ועדת הצדקה אישרה ביום רביעי לאתר Middle East Eye כי היא פתחה בבדיקה אחר חברת 'אחיסמך' (AAC). מי שהגיש את התלונה הוא המרכז הבינלאומי לצדק לפלסטינים (ICJP).

חברת AAC שבסיסה בלונדון היא פלטפורמת גיוס כספים המאפשרת העברת תרומות ליותר מ-2,000 ארגוני צדקה בבריטניה, בישראל וברחבי העולם.

בתלונה הודגש מתן שירותים לגיוס התרומות של AAC לארגון צדקה רפואי ישראלי, 'עזרת אחים', שפעילותה הנוכחית כוללת אספקת "ציוד קרבי וטקטי" לחיילים ישראלים.

לטענת המתלוננים, בדף גיוס כספים שהוקם על ידי 'עזרת אחים', נקראים התורמים לתמוך ב"חיילי צה"ל ומשפחות בחזית", ו"בתרומות לרכישת ציוד כולל מל"טים, ציוד הגנה, פנסים לנשק ופריטים אחרים, על פי בקשות יומיות ספציפיות שאנו מקבלים ממפקדים וחיילים".

בנוסף לגיוס התרומות לתמיכה בחיילים בעזה, הוגשה תלונה נגד דף גיוס כספים עבור 'עזרת אחים' המבקש תרומות לאספקת "ציוד טקטי" כולל "אפודים וקסדות חסינות כדורים, כמו גם מדים טקטיים" לחיילים שבסיסם באזור גוש עציון, לטענת העותרים "תנחלות ישראלית בלתי חוקית בגדה המערבית הכבושה".

על פי הדיווח, נראה כי דפי גיוס התרומות של 'עזרת אחים' שונו ביום רביעי, הוסרו פרטים על סוגי הציוד לחיילים. הדיווח מגיע עת רקע ההחלטה השבוע של שר החוץ דיוויד לאמי, לבטל 30 רישיונות ייצוא נשק לישראל.

"או שהפעילות של ארגוני הצדקה האלה לא נבדקת, או שהממשלה מסתכלת לכיוון השני כשארגוני הצדקה האלה מפרים את החוק בבריטניה ואת הנחיות ועדת הצדקה" נמסר מהמתלוננים.

דובר ועדת הצדקה אמר: "אנו יכולים לאשר שהנציבות פתחה  בבדיקה בגין חששות שהועלו איתנו, בנוגע לחברת הסיוע של אחיסמך' וגיוס התרומות שלה. אנו נבדוק את המידע שנמסר".

מארגון 'עזרת אחים' בבית שמש נמסר: "אנו מתמודדים בימים האחרונים עם מתקפה מתוזמנת מצד ארגונים אנטישמיים ואיסלמיסטים בבריטניה. 
הרדיפה אחרי הארגון העוסק ביומיום בחסדים כגון מתן מענה לחולים קשים וסופניים, לילדים מיוחדים, בהסעות חולים, בחלוקת מזון לנזקקים ועוד, נעשית על ידי גורמים אנטישמיים בבריטניה המאשימים את הארגון בקנייה ובאספקה של ציוד צבאי בתקופת המלחמה".  

הרב אברהם קאפ יו״ר הארגון מסר: "במהלך המלחמה עזרנו ל-600 משפחות מהדרום והצפון, אירחנו אותם בדירות, דאגנו לילדים לפעילות, לתלושי מזון ביגוד ועוד. כמובן שגם עשינו הרבה אירועים לחיילים בהפוגות כולל על האש וכולל דאגה לציוד בסיסי, כל זה לאורך כל המלחמה. גם היום עזרת אחים מחויבים לעזור לכל נזקק ולכל דורש. האנטישמים שרודפים אותנו בכל מקום בעולם מנסים לצייר תמונה שקרית, ארגון המטבח העולמי שהוא ארגון הומניטרי ממדרגה ראשונה - עבד איתנו בכל תקופת החירום, אנחנו לא נפסיק לעזור לעם ישראל בארץ ישראל, אנחנו מחויבים לכך".

בריטניה מלחמת חרבות ברזל חיילי צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}