י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
פרסום ראשון

הרב הבכיר בגור מכחיש: "אין מו"מ על הגיוס; דברי הבל ורעות רוח"

פרסום ראשון: הרב הבכיר בגור מכחיש מכל וכל את הדיווחים על מו"מ של גור בנושא הגיוס. במכתב ששלח הרב אברהם זילברברג, ראש ישיבת חצור וחבר ועדת החינוך בחסידות אל השר גולדקנופף, הוא כותב: "אלה דברי הבל ורעות רוח שמישהו בדא מלבו". כל הפרטים בכתבה

הרב הבכיר בגור מכחיש: "אין מו"מ על הגיוס; דברי הבל ורעות רוח"
בחורי חסידות גור צילום: ארכיון

פרסום ראשון: הרב אברהם בנימין זילברברג, ראש ישיבת גור בחצור וחבר ועדת החינוך בחסידות, ששמו הוזכר בימים האחרונים כמי שמנהל מגעים עם צה"ל במטרה להגיע להסדר בסוגיית גיוס בני הישיבות מהחסידות, כך ש-250 יתגייסו למשטרה וכל היתר יקבלו פטור -  מבהיר במכתב דרמטי המתפרסם לראשונה ב"בחדרי חרדים" כי לא היו דברים מעולם וכי גם אין לו את הסמכות לעסוק בנושא.

במכתב שנשלח הבוקר (חמישי) ליו"ר יהדות התורה ושר השיכון יצחק גולדקנופף, כתב הרב זילברברג: "לכבוד שלוחא דרבנן הרב יצחק גולדקנופף, נדהמתי לשמוע שיש פרסומים שכביכול ניהלתי מגעים עם מאן דהוא מטעם חסידות גור בקשר להתגייסות למשטרה תמורת התגייסות לצבא", כותב הרב זילברברג ומבהיר כי אלו "דברי הבל ורעות רוח".

ללא קרדיטהמכתב של הרב זילברברג לשר גולדקנופףצילום: ללא קרדיט

הרב הבכיר בגור ממשיך ומפרט: "לידיעה זו אין כל קשר למציאות ומישהו בדא את הדברים האלה מלבו למען מטרה לא ידועה, לא היו שום מגעים בנושא זה ובוודאי שאין כל הסכמה לעצם התגייסות למשטרה ואין כל הסכמה לעסכאות כל שהם". הרב שב ומבהיר: "לא היו דברים מעולם".

הרב זילברברג מוסיף: "הדבר היחיד שעומד על הפרק הוא להחזיר את ההסדר שהיה נהוג כל השנים שכל מי שתורתו אומנותו פטור מלהתגייס, בלי תנאים ובלי עסקאות".

עוד מבהיר במכתבו כי הוא כלל לא ממונה על נושא הגיוס. "העיסוק בנושא זה", הוא כותב, "שייך לממונים על כך מטעם גדו"י והם עוסקים במסירות נפש להסיר את הגזירה הנוראה ולהחזיר את ההסדר הקודם".

"תחזקנה ידיכם ויד כל העוסקים במלאכת הקודש ויסכר פי דוברי שקר", חתם את מכתבו שלא משאיר מקום לספק.

יונתן זינדל, פלאש 90יצחק גולדקנופף ומוטי בבצ'יקצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נזכיר כי הבוקר דווח בגל"צ על הסכם דרמטי מתגבש בין חסידות גור למשרד הביטחון ולפיו כ- 250 צעירים מהחסידות יתגייסו למשטרה בתמורה לכך ששאר החסידים יקבלו פטור משירות בצה"ל. 

על פי הדיווח, השיחות נוהלו במשך החודש האחרון מול בכירי משרד הביטחון על ידי הרב אברהם בנימין זילברברג, מקורבו של האדמו"ר שכאמור מכחיש מכל וכל שקיים כאלו.

חסידות גור הרב אברהם בנימין זילברברג יצחק גולדקנופף חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}