ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
ביום השנה לטבח

ירי לעבר הקונסוליה הישראלית במינכן

המשטרה במינכן הודיעה כי מתנהל מבצע גדול באזור בריינרשטראסה וכיכר קרוליננפלאץ. אדם ירה לעבר הקונסוליה הישראלית במינכן, אין נפגעים, היורה נורה למוות. היום הוא יום השנה ה-52 לרצח 11 הספורטאים הישראלים במינכן

ירי לעבר הקונסוליה הישראלית במינכן
משטרת גרמניה: אילוסטרציה צילום: משטרת גרמניה

אדם ירה הבוקר מספר פעמים לעבר הקונסוליה הישראלית במינכן, ככל הנראה באמצעות רובה M-16. הקונסוליה נמצאת סמוך למרכז תיעוד פשעי המלחמה הנאציים. אין נפגעים באירוע. המשטרה ירתה למוות בתוקף ומבצעת סריקות בכמה אזורים בעיר, כך דיווח דב גיל-הר בכאן 11.

יריות מחוץ לקונסוליה צילום: רשתות חברתיות
 
ממשרד החוץ נמסר: "אירוע ירי בקרבת הקונסוליה הכללית של ישראל במינכן. הקונסוליה סגורה היום בשל טקס זכרון לטבח ספורטאי מינכן, ואיש מצוות הקונסוליה לא נפגע באירוע. היורה נוטרל ע״י כוחות הבטחון הגרמניים והאירוע בטיפולם".
 
משטרת גרמניה הודיעה על "מבצע" באזור, מסוק משטרתי הועלה לאוויר ובמינכן קראו להימנע מהגעה לאזור. לפי הודעת המשטרה נכתב: "באזור קרולינן-פלאץ כוחות משטרה פתחו באש לעבר אדם חשוד, והוא נפגע".
 
זהות התוקף עדיין אינה ידועה. המשטרה חוקרת אם הרקע שלו מזרח תיכוני ואם היה מעורב בפעילות ימין קיצוני. בנוסף, נבדקת האפשרות לכך שהיורה לא פעל לבדו ואם מטרתו הייתה לפגוע בקונסוליה או מרכז התיעוד של פשעי הנאצים. היום הוא יום השנה ה-52 לטבח 11 הספורטאים הישראלים במינכן ב-1972.

 

 

מלחמת חרבות ברזל גרמניה מינכן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}