י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"לא נוותר"

לוין על הקלטות מנדלבליט: "מערכת המשפט זקוקה לשינוי עמוק"

סגן ראש הממשלה יריב לוין התייחס להקלטות אביחי מנדלבליט שנחשפו אמש ואמר: "אלו פניו של שלטון החוק שהנהיגו כאן שומרי הסף". לוין הבהיר: "מערכת המשפט זקוקה לשינוי עמוק"

לוין על הקלטות מנדלבליט: "מערכת המשפט זקוקה לשינוי עמוק"
שר המשפטים יריב לוין צילום: Miriam Alster/Flash90

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין התייחס הבוקר (חמישי) להקלטות שפרסם עמית סגל בחדשות 12 שמוכיחות כיצד נבחר היועמ"ש לשעבר, אביחי מנדלבליט לתפקידו ומה הוא חושב על הפרקליטות.

לוין אמר: "שנים מספרים לנו ששלטון המשפטנים הוא הדרך למנוע שחיתות. מספרים לנו שהפיכת היועץ המשפטי לממשלה לבעל הבית של הממשלה, והפיכת בג״ץ לשליט על המדינה כולה, זו הדרך להבטיח החלטות תקינות והגונות. שנים אני טוען שאין דבר יותר לא דמוקרטי מזה. היום כולנו רואים שאין דבר יותר שקרי ומושחת מזה. שומרי הסף מטעם עצמם מרשים לעצמם הכל. וזה לא מפתיע, כי כח בלתי מוגבל וחסינות של חבר מונע חקירה של חבר, לא יכולים להביא לתוצאה אחרת". 

לוין הוסיף: "איך מנדלבליט מונה אנחנו כבר יודעים. מה שלא כולם יודעים זו העובדה שהוא השאיר בייעוץ המשפטי לממשלה ממשיך - העוזר שלו. עוזר, אשר בדרך מופלאה דילג מכיסא העוזר הישר לתפקיד המשנה ליועצת המשפטית לממשלה. ועל מה הוא אחראי? על תחום ניגודי העניינים בממשלת ישראל ושלוחותיה.

כשכך מתמנים, אין פלא שכך גם פועלים. בטח כאשר יש גיבוי מהחברים בערכאה  השיפוטית העליונה. אכיפה בררנית, גיבוי משפטי מוחלט לממשלה אחת והכרזת מניעה משפטית סיטונית ביחס להחלטות ממשלה אחרת, אפליה פסולה ושימוש לרעה בכח ובעוצמה.

אלו פניו של ״שלטון החוק״ שהנהיגו כאן ״שומרי הסף״. שלטון חוק מסוג שקיים במדינות עולם שלישי - יש כאלה שמותר להם כי הם בצד הנכון, וכאלה שאסור להם כי הם לא מ״שלנו״. 

מערכת המשפט זקוקה לשינוי עמוק. רבים מאלה שתמכו ביוזמותיי בעבר,  ורבים מאוד מאלה שרצו להאמין שאין בהן צורך, דורשים זאת היום כאיש אחד ובקול גדול. 

ביחד, לא נוותר. נתקן. נעשה צדק למען אזרחיות ואזרחי ישראל כולם".

יריב לוין אפי נווה עמית סגל אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}