י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
על חשבון היבואן

אלפי רכבי יוקרה למוסך: זו היצרנית שבמכוניותיה צריך לטפל

במסגרת הקריאה יותקן מגן למחבר משאבת מים ובמידת הצורך יוחלף מחבר בהתאם להוראות היצרן. משך העבודה על הרכב הוא כשלוש שעות וכנהוג בריקולים, התיקון יבוצע על חשבון היבואן

אלפי רכבי יוקרה למוסך: זו היצרנית שבמכוניותיה צריך לטפל
גם BMW מדגם X5 היוקרתי מזומן לקריאת תיקון מחשש לכשל במערכת קירור המנוע צילום: BMW

לתשומת לב לקוחות ב.מ.וו ומיני: דלק מוטורס מודיעה על שני ריקולים אשר כוללים מספר נרחב של דגמים של שתי היצרניות. הריקולים הם ריקולים נפרדים זה מזה וכוללים רכיבים במערכות חשמל ומערכות קירור.

הריקול הראשון, כך לפי הודעת היבואנית הוא ריקול ל-1,468 רכבים של ב.מ.וו. הרכבים הם מכונית הקבריולה זד ארבע, רכב הכביש שטח איקס חמש, איקס ארבע, איקס שלוש ואיקס אחת, אשר יוצרו בין 2011 ל-2018. הריקול נוגע למשאבות מים ומבוצע עקב חשש מדליפה של נוזל קירור שעלול לזלוג על חיבור חשמלי.

לפי הודעת היבואנית: "הקריאה החוזרת נועדה למנוע חשש לאפשרות כשל במחבר משאבת מים, נוזל קירור עלול לחדור למחבר של משאבת מים חשמלית ולגרום קצר. במסגרת הקריאה יותקן מגן למחבר משאבת מים ובמידת הצורך יוחלף מחבר בהתאם להוראות היצרן". משך העבודה על הרכב הוא כשלוש שעות וכנהוג בריקולים, התיקון יבוצע על חשבון היבואן ובמוסכים מורשים של היבואן. הודעה כתובה תשלח בדואר ישראל עם הגעת החלפים המשופרים לכל בעלי הרכבים הרלוונטיים.

הריקול השני קטן יותר ונוגע למיני החשמלית בגרסת 3 הדלתות. לפי היבואנית במכוניות שיוצרו בשנים 2020 עד 2023 עלולה להיות תקלה בסוללה. כאן מדובר ב-148 מכוניות.

לפי הודעת היבואנית: "הקריאה החוזרת נועדה למנוע חשש לאפשרות של תקלה בסוללת מתח גבוה. במסגרת הקריאה יבוצע עדכון תוכנה בהתאם להוראות היצרן". משך התיקון הוא כשעתיים והודעה כתובה תשלח בדואר ישראל עם הגעת החלפים המשופרים לכל בעלי הרכבים הרלוונטיים.

כרגיל, חשוב לנו להזכיר שאם בישראל רכב נדרש לריקול, חובה לבצעו תוך חצי שנה. על פי תקנה 306 (א) לתקנות התעבורה, בעל רכב שלא יבצע בפועל את "הקריאה החוזרת" תוך 6 חודשים, משרד התחבורה לא יחדש את רישיון הרכב וכן עפ"י תקנה 306 (ג) לא יוכל בעל הרכב לבצע העברת בעלות.

 

 

ריקולל BMW

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}