י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
התעללות והרעבה

ישראל הציגה באו"ם עדויות מקרבנות השבי בעזה

מועצת הביטחון התכנסה הלילה לדיון על מצב החטופים; שגריר ישראל לאו"ם דני דנון הקריא עדויות על התעללות שעברו החטופים בשבי. ד"ר אפרת ברון הר-לב מנהלת מרכז שניידר תדרכה על מצבם של החטופים

ישראל הציגה באו"ם עדויות מקרבנות השבי בעזה
השגריר מציג את החטופים שנרצחו צילום: באדיבות המצלם

מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה הלילה לדיון רשמי ראשון בנושא מצבם של החטופים המוחזקים בידי חמאס בעזה. זאת בעקבות פניה דחופה מטעמו של השגריר דני דנון שיצאה מיד עם הדווח על הוצאתם להורג של ששת הישראלים בידי מחבלי חמאס, בקשה שזכתה לתמיכת ארה"ב בריטניה וצרפת. בדיון השתתפו סגנית מזכ"ל האו"ם רוזמרי דה קרלו ונציגת OCHA.

ד"ר אפרת ברון הר-לב מנהלת המרכז הרפואי שניידר שקלט את ראשוני הילדים ששוחררו בעסקאות החטופים, שהוזמנה לדיון תדרכה את המועצה על הנזק שנגרם לילדים החטופים:

"ילדה אחת בת 14 שהוחזקה לבדה רוב הזמן בעזה סיפרה שהמחבלים ששמרו עליה אמרו לה שאין יותר ישראל ושאף אחד לא דואג לה יותר ושאף אחד לא אוהב אותה יותר".

ד"ר ברון הר לב סיפרה על שרון קוניו שנחטפה לעזה עם בעלה דוד ועם בתם בת ה-3 "כשהם חזרו, רזים ולקח להם יומיים לצאת מהחדר. תשעה חודשים לאחר שחזרו – הם עדיין לא חזרו לחיים נורמליים".

שגריר ישראל לאו"ם דני דנון סיפר על ששת החטופים שהוצאו להורג בידי חמאס כרמל גת, עדן ירושלמי, הירש גולדברג-פולין, אלכסנדר לובנוב, אלמוג סרוסי, ואורי דנינו הי"ד זאת לאחר 330 ימים בשבי בהם נמנע מהם אור יום, שינה, מזון וצרכים בסיסים, וללא גישה לצלב האדום.

השגריר דנון הקריא בדיון את עדויותיהם המזעזעות של החטופות שחזרו מהשבי. 

בתוך כך הוקראה עדותה של עמית סוסנה על ההתעללות שעברה בשבי חמאס: "היא הוחזקה בחדר ילדים קשורה לרצפה ונתונה לחסדיו של השומר שלה שהיה נכנס לחדר ומתעלל בה".

השגריר דנון הקריא בפני המועצה את עדותה של מיה רגב לפיה "כל מי שהוחזקה בשבי חמאס עברה התעללות. כל אחת ואחת מהן. לא משנה כמה ננסה להסתיר זאת".

השגריר דנון הדגיש כי עמית הוחזקה בשבי חמאס 55 ימים וכי מיה רגב הוחזקה בידי חמאס במשך 50 יום אולם ישנן נשים שעוברות את הייסורים הללו כבר כמעט שנה. השגריר דנון תקף: נשים אלו נשכחו על ידי הקהילה הבינלאומית.

השגריר דנון הבהיר למועצה: "אולי אתם שכחתם למה אנחנו נמצאים בעזה, אבל אנחנו לא שוכחים את הפנים, את המשפחות והדרישה לשחרורם של החטופים והחטופות שלנו. היום אני נמצא כאן כדי להזכיר לכם ולעולם שאנו לעולם לא נשכח את בנינו, בנותינו אחינו ואחיותינו שעוברים התעללות על ידי מפלצות. אנו לא נעצור עד שלא נשיב את כולם הביתה".

עוד אמר: "אני קורא היום למועצת הביטחון להפנות את משאביה להיכן שהם נחוצים: תמיכה בישראל, לחץ על חמאס וגינוי חד משמעי לארגוני הטרור הברברים שממשיכים להחזיק בחפים מפשע. הגיע הזמן שהמועצה תאמץ החלטה ברורה וחד משמעית".

חמאס דני דנון מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}