ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
דרישת המחבלים

פרחאן אל-קאדי שחולץ מהשבי: "ביקשו ממני לקחת אותם ליהודים"

גם אחרי שהשתכנעו שהוא מוסלמי, חוטפיו של אל-קאדי לקחו אותו בשבי. הוא הוברח בין פליטים למחנה אוהלים והוחזק במנהרה לבד 8 חודשים. "בשבילם אני מוסלמי שבוגד בהם. רואים בי אויב יותר ממך" הוא סיפר

פרחאן אל-קאדי שחולץ מהשבי: "ביקשו ממני לקחת אותם ליהודים"
חילוץ פרחאן אל-קאדי צילום: דובר צה"ל

בשעה 6:29 בבוקר 7 באוקטובר פרחאן אל-קאדי, בן 52 אב ל-11, היה בעבודתו כמאבטח בבית האריזה סמוך לקיבוץ מגן בעוטף עזה. "חשבתי שזה עוד פעם טילים", הוא סיפר בריאיון ל-N12. "נכנסתי לממ"ד וקיבלתי שיחת טלפון מאחי שאמר לי שיש חדירה. יצאתי החוצה - ואני רואה 100 מטר ממני שלושה חמאסניקים יורים לכיוון שלי באים לעברי בריצה".

"זרקתי את הטלפון והרמתי ידיים. אחד מהם נתן לי מכה עם הנשק, השני מכה עם הרגל, הפילו אותי על הרצפה וקשרו לי את הידיים. עבר שם עובד זר והם ירו בו ממש לידי".

המחבלים ביקשו לוודא שהוא אכן מסולמי. הם בחנו אותו על פרקים מהקוראן ועל מספר התפילות ביום. "דיברתי איתם בערבית. אמרתי להם שאני מוסלמי. הם ראו שזה בסדר, ואז אמרו לי 'קח אותנו באוטו שלך לאיפה שיש יהודים'. הייתי מוכן למות ולא להצביע על יהודי, וגם לא על חתול. כל המושב שם חברים טובים שלי".

אל-קאדי הוכנס לרכב והעבירו אותו את הגדר דרך פתח שפתחו בה. בצד השני הרכב נעצר אחרי כ-150 מטר. הוא מבחין בעובדים זרים שנחטפו ומוכנסים לפתח מנהרה בקרקע. "אתה רואה אותם נעלמים פתאום", הוא סיפר לניצן שפירא ב-N12. "אני הייתי עם כאבים ברגל. נפלתי בדרך כמה פעמים. היה בחור שהחליט לקחת אותי לבית חולים נאסר בח'אן יונס".

בבית החולים הוא כבר היה במצב שלא איפשר לו ללכת על רגליו. "מהכאבים לא יכולתי ללכת, עליתי במדרגות על ארבע", הוא תיאר. "הם אמרו 'תראו, הנה הכלב שלנו הולך'. היו שם הרבה אנשים ואתה רואה את השמחה שלהם. הם הרגישו שהם ניצחו".

בבית החולים אחרי צילום לרגל החליטו על המשך הטיפול, ניתוח ללא הרדמה. תוך כדי התפירה, אחד הרופאים מתחקר את אל-קאדי: מה שם המשפחה שלך, בן כמה אתה, כמה ילדים יש לך ועוד שאלות.

בהמשך הוא הגיע לחאן יונס. הוא סיפר כי תושבי חאן יונס מתחילים להתפנות מהעיר לקראת כניסת כוחות צה"ל. המחבלים מחליטים לנצל את ההזדמנות. "תושבים התחילו לצאת, אז הכניסו אותי ביניהם", הסביר אל-קאדי. הוא צעד ברחובות חאן יונס, מלווה בשומריו, יחד עם אלפים שמתפנים למחנה אוהלים לפליטים.

בהמשך הוכנס למנהרה בעומק 40 מטר. "אתה אומר לעצמך - מפה לא יוצאים". אל-קאדי קיבל מזרן ושמיכה ושם הוא שוהה תחת שמירה של אנשי חמאס לא פחות מ-8 חודשים.

הוא אמר למראיין"אני בשבילם אויב יותר ממך. כי אני בוגד. אני מוסלמי ובוגד בהם. אתה מבין, אז רואים בי, אויב יותר ממך. בשבילם אם אני קיבלתי כדור ברגל זה סימן שאני שיקרתי בחקירה. אמרו לי 'אם היית אומר איפה יש יהודים היית נשאר במשפחה שלך'. לבסוף הוא חולץ במבצע מיוחד שמרבית פרטיו אסורים עדיין בפרסום.

פרחאן קאדי מלחמת חרבות ברזל רפיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}