י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
אלה ההשלכות

בעלות של מאות מיליוני שקלים: הושלמו העבודות להכפלת צינור גז בדרום

החברה הממשלתית נתג"ז השלימה את הכפלת צינור הגז במקטע ערוער-רותם. הצינור החדש ישמש בעיקר להולכת גז טבעי לצרכנים באזור דימונה, מישור רותם וים המלח. אורך המקטע 38 ק"מ

בעלות של מאות מיליוני שקלים: הושלמו העבודות להכפלת צינור גז בדרום
הנחת צינור גז צילום: ענת חרמוני, פלאש 90

חברת נתיבי הגז הטבעי לישראל (נתג"ז) השלימה את הכפלת מקטע ערוער-רותם. הצינור החדש ישמש בעיקר להולכת גז טבעי לצרכנים באזור דימונה, מישור רותם וים המלח. אורך המקטע 38 ק"מ, ועלות הכפלת הצינור עמדה על כ-350 מיליון שקל. 

הפרויקט שהחל במחצית 2022 והושלם כעת צפוי לאפשר את העמידה בביקושים עתידיים לגז טבעי במשק המקומי ובהגדלת כמויות הייצוא באזור הדרומי של מערכת הולכת הגז הטבעי. 

המקטע בקוטר 36 ובאורך 38 ק"מ מיועד להגדיל את כושר ההולכה לדרום לאזור דימונה, אזור תעשייה מישור רותם ואזור ים המלח.  

הקמת הפרויקט הצריכה תיאומי תשתיות מורכבים ושיתוף פעולה של החברה מול גורמים רבים, בהם: משרד הביטחון, רכבת ישראל, רט"ג, קק"ל, תש"א, בעלי קרקעות פרטיים בתוואי העבודות, נתיבי ישראל, הוט, בזק, רשות העתיקות ועוד. הקמת המקטע החדש בוצעה ברצועת תשתיות קיימת, בתוואי שטח מורכב, שכלל שטחי אש, קידוחים בשטח סלעי וחציית תשתיות מורכבת. 

שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן אמר: "הכפלת קו ההולכה של הגז הטבעי היא בשורה חשובה עבור הדרום ועבור מדינת ישראל כולה. הגז הטבעי יוזיל את העלויות עבור התעשייה, וכך יחזק את הכלכלה בדרום, ייצור מקומות תעסוקה חדשים, ויוזיל מחירים לטובת הצרכן. בנוסף, הכפלת הקו תאפשר להגביר את הייצוא לירדן, וכך לחזק את מעמדנו הבינלאומי".

איה אבידור, יו"ר נתג"ז אמרה: "נתג"ז פועלת ותמשיך לפעול להרחבת מערכת ההולכה, בין היתר על ידי הכפלת קווי גז, מתוך ראייה צופת פני עתיד שמבוססת על עלייה עתידית בביקושים לחשמל ועל פיתוח משק האנרגיה באמצעות הוספת תחנות כוח ומפעלים. קו ערוער-רותם יבסס את האמינות, את הזמינות ואת יתירות כושר הולכת הגז בדרום".

גז טבעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}