י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
אחרי רצח החטופים

סקר מנדטים: המחנה הממלכתי חוזרת להיות הגדולה ביותר

על פי סקר מנדטים שפורסם, המחנה הממלכתי חוזרת להיות הגדולה ביותר בכנסת. יש עתיד מתחזקת במנדט אחד וזוכה בסקר ל-14 מנדטים

סקר מנדטים: המחנה הממלכתי חוזרת להיות הגדולה ביותר
קלפי צילום: פיקסביי

מסקר מנדטים שפורסם הערב (רביעי) עולה כי המחנה הממלכתי חוזרת להיות המפלגה הגדולה ביותר, ועולה בשני מנדטים ביחס לסקר הקודם שנערך ב-22 באוגוסט, עם 23 מנדטים. הליכוד נחלשת בשני מנדטים ומקבלת 22. 

יש עתיד מתחזקת במנדט אחד וזוכה בסקר ל-14 מנדטים, כמו ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן. ש"ס נשארת יציבה עם 10 מנדטים. 

מפלגת "הדמוקרטים" בראשות יאיר גולן נשארת יציבה בסקר עם 8 מנדטים, כמו עוצמה יהודית של בן גביר. יהדות התורה נחלשת במנדט וזוכה ב-7 לעומת 8 בסקר הקודם. חד"ש-תע"ל ורע"ם מקבלות בסקר 5 מנדטים כל אחת והציונות הדתית עם 4. בל"ד (2.4%) והימין הממלכתי של גדעון סער (1.9%) לא עברו את אחוז החסימה בסקר. כך שלפי הסקר הקואליציה הנוכחית מקבלת 51 מנדטים אם הבחירות היו מתקיימות היום. 

אם תקום בבחירות הבאות מפלגת ימין חדשה בראשות נפתלי בנט, אביגדור ליברמן וגדעון סער, היא תזכה ל-27 מנדטים לפי הסקר שפורסם הערב, ירידה של מנדט אחד לעומת הסקר הקודם. לפי הנתונים, הקולות יגיעו למפלגה החדשה בעיקר על חשבון המנדטים של גנץ, הליכוד ויש עתיד. במצב כזה, הציונות הדתית לא עוברת את אחוז החסימה. 

בשיעור ההתאמה לראשות הממשלה נחלש נתניהו ל-30% לעומת 36% בשטח הקודם. גנץ מצידו מתחזק ל-37% לעומת 30%. מול יאיר לפיד עומד נתניהו על 34% תמיכה בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, מול 32% של לפיד. 

שאלה נוספת שעלתה בסקר נגעה לניהול המלחמה. 32% מהנשאלים השיבו שהם סומכים על ראש הממשלה. מנגד 61% ענו שהם לא סומכים על נתניהו ו-7% לא יודעים. בשאלה דומה בנוגע לשר הביטחון גלנט חצי מהנשאלים ענו שהם לא סומכים עליו בניהול המלחמה, לעומת 37% שענו בחיוב. 

הסקר נערך בקרב 600 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, דגימה אינטרנטית, כולל מגזר ערבי ב-4 בספטמבר. 2,459 התבקשו לענות על הסקר וטעות הדגימה היא 4%

ראש הממשלה נתניהו מלחמת חרבות ברזל הליכוד יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}