י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
על רקע לאומני?

פנייה דחופה למפכ"ל: "חקירה מעמיקה סביב מותו של החסיד ברמלה"

שר השיכון פנה למפכ"ל בדרישה לקיים חקירה מעמיקה בעקבות מותו של רפאל מזרחי ז"ל, לאחר שהותקף לכאורה על ידי שכנו הערבי. לפי השר גולדקנופף, המשטרה עצרה את החשוד אך שחררה אותו ללא תנאים, ועליה לבחון מחדש את הנסיבות שהובילו למותו

ארכיון
ארכיון צילום: דוד קשת/ידיעות בני ברק

שר השיכון יצחק גולדקנופף פנה למפכ"ל המשטרה, רנ"צ דני לוי, בדרישה לקיים חקירה מעמיקה בנוגע למותו הטראגי של רפאל מזרחי ז"ל, חסיד חב"ד תושב רמלה, שהלך לעולמו בליל שבת האחרון לאחר שנפגע בתקיפה אלימה.

במכתבו, ציין השר כי האירוע התרחש כאשר מזרחי פנה למשטרה ודיווח כי הותקף על ידי שכנו, עבריין ערבי עם רקע פלילי מוכר. כוחות המשטרה שהגיעו למקום מצאו את מזרחי במצב קשה, חבול ופצוע. על פי הדיווח, מזרחי התמוטט בתוך האמבולנס ונפטר לאחר מספר שעות בבית החולים.

למרות חומרת האירוע, לטענת השר גולדקנופף, המשטרה שחררה את החשוד במעשה ללא תנאים מגבילים. החלטה זו עוררה זעם ותסכול בקרב בני משפחתו של מזרחי, אשר מעלים שאלות קשות לגבי נסיבות המוות והטיפול במקרה.

Olivier Fitoussi/FLASH90יצחק גולדקנופףצילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

השר מדגיש במכתבו כי מדובר במקרה חמור במיוחד, וזאת במיוחד לאור עדויות בני המשפחה, לפיהן מזרחי התלונן בעבר על התנכלויות מצד שכניו הערבים. לדבריהם, מזרחי דיווח כי חווה השפלות על רקע לאומני, כולל יריקות וכינויי גנאי. עדויות אלו מעלות חששות כבדים לגבי האפשרות שהתקיפה בוצעה על רקע לאומני.

במכתבו למפכ"ל, ביקש השר לפתוח בחקירה מקיפה ומעמיקה, על מנת לבחון את כל היבטי האירוע. השר דורש להבין את הנסיבות המדויקות שהובילו למותו של מזרחי, ולבחון מחדש את החלטת המשטרה לשחרר את החשוד ללא תנאים.

"המקרה הזה מחייב טיפול יסודי ומעמיק. עלינו להגיע לחקר האמת ולהניח את דעתם של בני המשפחה, השבורים גם כך," כתב השר במכתבו למפכ"ל.

רפאל מזרחי יצחק גולדקנוף מפכ"ל המשטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}