י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
תאונות הדרכים

מה יהיה? העיר החרדית היא המסוכנת ביותר לנהגים צעירים

67% מהנהגים שנפגעו בתאונות דרכים בביתר עלית בחמש השנים האחרונות היו נהגים צעירים עד גיל 24 - הגבוה ביותר מכל הערים הגדולות בארץ, כך עולה מניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני הלמ"ס

מה יהיה? העיר החרדית היא המסוכנת ביותר לנהגים צעירים
זירת תאונה בביתר עילית צילום: נתן קניג

48 נהגים צעירים (עד גיל 24) נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2024 – השנה הקטלנית ביותר לנהגים צעירים בעשרים השנים האחרונות לפחות. עד כמה שנת 2024 היא חריגה ומדממת בעיקר לנהגים הצעירים? בכל שנת 2023 נהרגו 43 נהגים צעירים בתאונות דרכים (28 בתאריך המקביל בשנה שעברה -עליה של 71%).

במקביל לעלייה במספר הנהגים הצעירים שנהרגו בתאונות דרכים, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים שוקל לצמצם את מספר שיעורי הנהיגה המינימלי מ-28 ל-22 לנוהגים ברכבים בעלי גיר אוטומטי ובכך להוסיף לכבישים נהגים חדשים שעברו תהליך הכשרה קצר יותר ובעלי ניסיון מועט יותר בהשוואה לנהגים החדשים כיום.

ביתר עלית, אום אל פאחם ונצרת – הערים המסוכנות לנהגים צעירים:

67% מהנהגים שנפגעו בתאונות דרכים בביתר עלית בחמש השנים האחרונות היו נהגים צעירים עד גיל 24-הגבוה ביותר מכל הערים הגדולות בארץ, כך עולה מניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני הלמ"ס. 

בעמותת אור ירוק ניתחו את חלקם היחסי של הנהגים הצעירים שנפגעו בתאונות דרכים בהשוואה לכלל הנהגים שנפגעו בתאונות דרכים בכל עיר מעל 50 אלף תושבים. ניתוח הנתונים נעשה על פני חמש השנים המלאות האחרונות (2023-2019).

12 נהגים נפגעו בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות ביתר עלית כאשר שמונה מהם היו נהגים צעירים עד גיל 24 – 67% מכלל הנהגים שנפגעו בתאונות דרכים בעיר. באום אל פאחם שניצבת במקום השני נפגעו 96 נהגים בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות כאשר 39 מהם היו צעירים -41% מכלל הנהגים שנפגעו. 

בנצרת שבמקום השלישי, נפגעו 176 נהגים בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות כאשר 71 היו נהגים צעירים – 40%. 

נס ציונה היא העיר הבטוחה לנהגים צעירים כאשר חלקם היחסי של הנהגים הנפגעים בתאונות דרכים נאמד בשיעור של 16%. עפולה (19%) ובאר שבע (19%) סוגרות את שלושת הערים הבטוחות לנהגים צעירים.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק אמר: "שנת 2024 היא שנת כשלון בכל הקשור לתאונות דרכים, שנה שמדרדרת את ישראל שני עשורים לאחור. בתוך כלל הנתונים הקשים בולטים לרעה הנהגים הצעירים. לצעירים מאפיינים ייחודיים אשר מצריכים תכנית פעולה ממוקדת.

"במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים רואים את הנתונים הקשים ובאופן לא ברור בוחנים לצמצם את מספר שיעורי הנהיגה. זה הצעד המתבקש בשנה כל כך חריגה וקשה לנהגים הצעירים? כל צמצום שיעור נהיגה מהווה פגיעה קשה ביכולת של הנהג הצעיר לקרוא את מפת הסכנות שבכביש, להבין כיצד יש להשתלב בתנועה ולצבור ניסיון יקר ערך. מדובר בצעד מסוכן שעלול לעלות בחיים של הילדים שלנו. הצעד הזה מצטרף לקיצוץ שמתוכנן בלימודי התעבורה בקרב תלמיד התיכון. זהו חטא על פשע וצעד הרסני שיהיה קשה מאוד לתקן. לא מאוחר לזנוח את הרעיון הזה ואם רוצים לחסוך כסף לציבור אסור לעשות זאת על ידי פגיעה בבטיחות בדרכם וסיכון חיי אדם. במקום לחזק את תהליך הכשרת הנהג ולייצר דור נהגים איכותי וטוב ישנה סכנה ממשית של דור נהגים חדש, ללא הניסיון והידע הנדרשים. זה הימור מסוכן שעלול לעלות בחיי אדם".

ביתר עלית חרדים נהגים תאונות דרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}