י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
למרות הפגרה

דיווח: החוק שמקודם - כדי לקנות את תמיכת הח"כ בתיקוני התקציב

באופוזיציה טוענים שחוק העסקת עובדי הוראה תומכי טרור מקודם כעת בוועדת החינוך כדי להבטיח שח"כ עמית הלוי יתמוך בתיקוני תקציב 2024 בשבוע הבא

דיווח: החוק שמקודם - כדי לקנות את תמיכת הח"כ בתיקוני התקציב
ח"כ עמית הלוי צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

חברי כנסת מהאופוזיציה האשימו היום (רביעי) כי חוק העסקת עובדי הוראה תומכי טרור מקודם בוועדת החינוך למרות הפגרה - בגלל חשש של הקואליציה כי אחד מיוזמי החוק יתנגד לתיקוני תקציב 2024 בשבוע הבא, כך דווח בכאן חדשות.

מדובר בהצעת חוק של חברי הכנסת עמית הלוי מהליכוד וצביקה פוגל מעוצמה יהודית שעיקריה נקיטת הליכים מהירים לפיטורי מורים שנחשדים בתמיכה או הזדהות עם מעשי טרור והטלת סנקציות תקציביות על בתי ספר שהיו בהם גילויי תמיכה בטרור.

ח"כ גלעד קריב מאשים כי החוק יובא היום להצבעה בגלל שבקואליציה רוצים לוודא שח"כ הלוי – אחד מיוזמי החוק, יתמוך בתקציב במליאה. ח"כ הלוי אמר לכאן חדשות בתגובה לדברים כי לא היה עמו הסכם בתמורה לקידום החוק.

חברי כנסת מהאופוזיציה טענו בוועדה כי הנוסח הסופי של החוק קיצוני ומקנה כוח בלתי מרוסן לגורמים פוליטיים ויכול להביא לפגיעה חריפה ומרחיקת לכת במוסדות חינוך ובעובדי הוראה, ובפרט במגזר הערבי.

עו"ד לירון בנית ששון ממשרד המשפטים אמרה כי הצעת החוק לא עומדת באמות מידה חוקתיות. עוד אמרה, כי מההסדרים שנקבעו נעדרים רכיבים מאזנים שנועדו לצלוח את מבחני המידתיות ושנדרשים כדי למנוע פגיעה בחופש העיסוק, חופש הביטוי ולגבי חלק מההסדרים - גם הזכות לחינוך.

עמית הלוי פגרת הכנסת גלעד קריב טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}