י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
תוקפת את בן גביר

היועמ"שית לבית המשפט: "קידום קצין המשטרה נעשה במחטף"

השר לביטחון לאומי הגיב לעתירה, נגד קידום את קצין המשטרה מאיר סויסה: "היועמ"שית התערבה באופן בלתי חוקי במינוי, וכעת היא מוסיפה לפעול בניגוד לחוק"

היועמ"שית לבית המשפט: "קידום קצין המשטרה נעשה במחטף"
בן גביר מעניק דרגות לסוויסה צילום: באדיבות המצלם

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, מסרה היום (רביעי) את תגובתה לעתירה לביהמ"ש לעניינים מינהליים בירושלים, נגד החלטת השר לביטחון לאומי לקדם את קצין המשטרה מאיר סויסה ולמנותו לתפקיד מפקד תחנת דרום ת"א.

היועצת המשפטית לממשלה הבהירה בתשובתה, כי החלטת השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, למנות את רפ"ק סויסה לתפקיד מפקד תחנת דרום ת"א, לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בגין זריקת רימוני הלם לעבר מפגינים, "היא החלטה בלתי חוקית".

"המינוי נעשה במחטף, תוך הפרה בוטה של כללי המינהל התקין, בניגוד להליכי המינוי הנהוגים במשטרת ישראל, ותוך מידורם של הגורמים הרלוונטיים שאמורים היו לקחת בו חלק", כתבה מיארה.

השר בן גביר הגיש גם הוא את עמדתו לבית המשפט בעניין העתירה והבקשה לצו ביניים בנושא המינוי, וביקש לעצור את התהליך עד שיקבל ייצוג נפרד. במכתב נאמר: ״מייצגי המדינה סירבו לאפשר לשר לביטחון לאומי לצרף לעמדתם עמדה משפטית מקיפה מטעמו ואף לא אפשרו סד זמנים סביר לשם כך״

״אל לו לבית המשפט להעלים עיניו מהכירסום בשיקול דעתו השיפוטי והכשלת ההליך, מהפגיעה בזכויות הדיוניות של חבר ממשלת ישראל או מכללי הצדק הטבעיים בנוגע לאופן קיומו של הליך במדינה דמוקרטית", הוסיף בן גביר. "לפיכך לא ייתכן שבית המשפט הנכבד יתייחס לחבר הרשות המבצעת של מדינת ישראל כ"פסול דין" או כ"חרש שוטה וקטן" שבעת העתיקה לא זכו להכרה כישות משפטית".

לסיכום נאמר כי ״לאור האמור בית המשפט הנכבד מתבקש לקבוע כי החלטתו בעניין הבקשה למתן צו ביניים תושהה על מנת לאפשר לשר לביטחון לאומי לבקש סעד בסוגיית הייצוג מבג"ץ... אין דין בלא מתדיין״

השר בן גביר מסר: "אחרי שהיועמ"שית התערבה באופן בלתי חוקי במינוי קצין במשטרה, בחוסר סמכות מובהק, כעת היא מוסיפה לפעול בניגוד לחוק ובעתירה שמוגשת נגדי, בה היא אמורה להגן על עמדתי, לא רק שהיא לא מוכנה לעשות זאת ומודיעה לבית משפט תשובה בניגוד לעמדתי, אלא שהיא גם לא מאפשרת לי ייצוג נפרד ולהגן על עמדתי כראוי בפני בית המשפט.

כך נראה ניסיון בלתי חוקי מובהק לגרוע מסמכויות המוקנות לשר בחוק".

 

 

 

מאיר סויסה איתמר בן גביר גלי בהרב מיארה מאיר סוויסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}