ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
ברקע הסערה

בישיבת הקבינט: הסעיף הסודי שבן גביר וסמוטריץ' דרשו להסיר

הסעיף שהשרים סמוטריץ' ובן גביר דרשו שלא להצביע עליו ובקבינט - שמגבה את צוות המשא ומתן במאמץ לחתור לעסקת חטופים

בישיבת הקבינט: הסעיף הסודי שבן גביר וסמוטריץ' דרשו להסיר
הקבינט המדיני בטחוני צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

בישיבת הקבינט הסוערת ביום חמישי בשבוע שעבר, הקריא מזכיר הממשלה, יוסי פוקס, את ההחלטה על הישארות ישראל בציר פילדלפי גם במסגרת עסקה, וביקש להצביע עליו.

אלא שעל פי דיווח ב'חדשות 12', פוקס הקריא לא רק סעיף שמעגן את ההישארות של צה"ל בציר פילדלפי, אלא סעיף נוסף, בו היו אמורים להחליט השרים על כך ש"צוות המו"מ יגביר מאמץ לקידום עסקה לשחרור החטופים, תוך מתן גמישות וחבל למגעים".

שלושה מקורות אמרו שהשרים סמוטריץ' ובן גביר התנגדו לנוסח הזה שמשתמעת ממנו נכונות לוויתורים בנושאים אחרים במו"מ ולכן ביקשו להצביע על על כל סעיף בנפרד או להסיר את הסעיף שנוגע למנדט לצוות המו"מ מסדר היום.

לבסוף - בעצת השר רון דרמר הצביעו השרים רק על המפות הנוגעות לאחיזה בפילדלפי - אבל לא על הסעיף שמעניק גמישות לצוותי המו"מ, ובעצם מאשר פשרות ומרחבי תמרון בסוגיות השונות שעל הפרק.

בשורה התחתונה: לחצי השרים סמוטריץ ובן גביר היו מרכיב בקבלת ההחלטה מה עולה לאישור ומה לא, ושניהם - בנפרד - ניהלו מול נתניהו פגישות השבוע, גיבו את ההתעקשות שלו בציר פילדלפי אבל שרטטו קווים נוקשים יותר גם לגבי מרכיבי העסקה האחרים.

תגובת השר סמוטריץ':  "כהרגלו השר סמוטריץ׳ מתייחס בחרדת קודש לדיוני הקבינט ולא מתייחס לנאמר בדיונים ביטחוניים רגישים. שר האוצר מצר על הדלפות שקריות ומגמתיות".

השר בן גביר סרב להגיב לפנייתנו. מלשכת רה"מ לא נמסרה תגובה עד לשעה זו.

הקבינט המדיני ביטחוני איתמר בן גביר בצלאל סמוטריץ' מלחמת חרבות ברזל ציר פילדלפי עסקת חטופים חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}