י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
המשטרה תחרים את הרכב

מחדל ההיעלמות של קסאו בת ה-10: הגילויים החדשים יביאו לפתרון התעלומה?

ביום שאחרי פרסום תחקיר שבו נחשפו פרטים וגילויים חדשים ודרמטיים על היעלמות הילדה היימנוט קסאו בת ה10 מצפת, בית המשפט התיר הערב למשטרה להחרים את רכב החשוד שנצבע, שעורר חשד שבעליו קשורים למעורבות בהיעלמותה

מחדל ההיעלמות של קסאו בת ה-10: הגילויים החדשים יביאו לפתרון התעלומה?
חיפושים אחר היימנוט קסאו צילום: דוד כהן, פלאש 90

בית המשפט התיר הערב (רביעי) למשטרה להחרים את הרכב ההחשוד שנצבע מחדש, שעורר חשד שבעליו קשורים למעורבות בהיעלמותה של היימנוט קסאו בת ה-10 ואותר סמוך למרכז הקליטה בצפת.

ב'חדשות 13' פורסם כי הרכב, מסוג פורד, נמצא שלושה שבועות אחרי הדיווח על היעדרה של היימנוט, בסמוך למרכז הקליטה בצפת. לפי החשד, הרכב נצבע מחדש במברשת, ושניים מגלגליו הוחלפו. כמו כן, פנסי הרכב הוחלפו והדלת האחורית נחסמה בעזרת ברגים חיצוניים.

חשוב לציין כי החלטת בית המשפט הערב, מגיעה ביום שאחרי פרסום התחקיר ב'חדשות 13', שבו נחשפו פרטים וגילויים חדשים ודרמטיים על היעלמותה של קסאו.

דני שם טוב, דוברות הכנסתטספאי קסאו בדיוןצילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

נזכיר כי בעדותה במשטרה, סיפרה חברתה של היימנוט על רכב חשוד: "ישבנו מחוץ למרכז הקליטה, ורכב בצבע תכלת עצר. הנהג אמר לנו להיכנס. לא הסכמנו. הוא אמר לנו, 'תעלו או שאקח אתכן'. הוא יצא מהרכב, חבש כובע גדול, הוא היה דתי עם זקן ולא יכול היה לרוץ - אז רצנו.

לפי התחקיר, ב-18:53, ביום ההיעלמות, תועדה היימנוט יוצאת ממרכז הקליטה בצפת מלווה באחת מחברותיה. שלוש דקות לאחר מכן, ב-18:56, היא תועדה משחקת עם חברותיה. ב-19:00 בדיוק הביא לה נער ממרכז הקליטה עלונים - והשלושה נכנסו יחד למתחם. באותה שעה תועדה היימנוט בפעם האחרונה במצלמות האבטחה.

כשעה ורבע לאחר מכן, ב-20:16, הגיעה אמה של היימנוט למרכז הקליטה. במשך שעה היא חיפשה אחריה באזור. ב-21:50 דווח לראשונה למשטרה על היעדרה של היימנוט קסאו. ב-22:19 הגיעה ניידת משטרה למרכז הקליטה - והשוטרים סרקו את המבנה עם קרובי משפחה ומכרים של היימנוט. ב-23:39 תועדו שלושה גברים יוצאים ממרכז הקליטה - וחוזרים אליו.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה על התחקיר ב'חדשות 13': "החיפושים אחר היימנוט התחילו סמוך ל-08:30 ומשטרת ישראל הגיעה סמוך ל-10:15. אלא שהאירוע דווח למשטרה רק ב-10:01. גרסתה של הילדה המדובבת נבדקה היטב ונשללה, בין היתר לאור שלל הראיות הקיימות בתיק.

הרכב המדובר נבדק עוד בימים הראשונים לחקירה. מחזיק הרכב מסר עדות מפורטת - ומעורבותו באירוע נשללה. במסגרת החקירה הגיעו החוקרים לזהותם של עשרות האנשים שנראים במצלמות האבטחה. לצערנו, אזרחים שזוהו על-ידי צוות החקירה ועובדי מרכז הקליטה ככאלה שהגיעו לסייע בחיפושים, מוצגים על ידכם כחשודים פוטנציאלים".

סנגורו של בעל הרכב שנצבע מחדש מסר: "מרשי מכחיש כל קשר לפרשה, אין לו שום נגיעה לעניין. מי שעשו את התחקיר התרשלו, וצדקתו תצא לאור. ככל שיהיה צורך, נוכיח את הדברים בבית המשפט".

היימנוט קסאו תעלומה משטרת ישראל צפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}