י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
בבית רבי יעקב מאיר

אסיפה היסטורית: הוקמה קרן כלל ישראל למלחמה בגזירת הגיוס

באסיפה היסטורית של גדולי התורה והחסידות בבית הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר הוקמה 'קרן כלל ישראל' למלחמה בגזירת הגיוס. צפו בגלריה ובדבריהם הנלהבים של גדולי ישראל

אסיפה היסטורית: הוקמה קרן כלל ישראל למלחמה בגזירת הגיוס
הכינוס ההיסטורי בבית הגרי"מ שכטר צילום: שמואל דריי

אסיפה היסטורית של גדולי התורה והחסידות נערכה אתמול (שלישי) בבית הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר הוקמה 'קרן כלל ישראל' למלחמה בגזירת הגיוס. ל'בחדרי חרדים' נודע כי הקרן תפעיל מערך הסברה ארצית, מאבק משפטי, סיוע לכלואים, ותפעל בכל המישורים למיגור הגזירה.

בין המשתתפים באסיפה ההיסטורית: ראש הישיבה הגאון רבי משה צדקה, הגאון רבי נפתלי נוסבוים, הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן גאב"ד מערב בני ברק ובעל ה'שביבי אש', האדמו"רים מסטריקוב, בוהוש, ויז'ניץ בית שמש, שבט הלוי, פינסק קרלין, ראש ישיבת טשעבין הגאון רבי יוסף משה שניאורסון, המשפיע המפורסם הגה"צ רבי צבי מאיר זילברברג, המשפיע הגה"צ המקובל רבי אביש ציינווירט ראש ישיבת אנשי מעמד, הגאון רבי שלמה יהודה הירש חבר בד"צ העדה החרדית, ראש ישיבת סלונים הגאון רבי משה ברזובסקי בן האדמו"ר מסלונים, הרה"צ רבי יעקב מרדכי הגר אב"ד ויז'ניץ אלעד בן האדמו"ר מויז'ניץ, הגה"צ רבי דוד טווערסקי רב קהל רחמסטריווקא, הרה"צ רבי אהרן טווערסקי בן האדמו"ר מטשערנאביל אב"ד טשערנאביל ירושלים.

עתידם של 63 אלף בחורים

את המעמד פתח נכדו של הגרי"מ - הרה"ג ר' יוסף דוד שכטר, שבדבריו מסר כמה מרן סבו הגרי"מ כואב על המצב ודואג מפני גזירת הכליה המרחפת על עתידה הרוחני של יהדות ארץ הקודש, אשר על כן הורה להקמת 'קרן כלל ישראל', וקרא לאסיפת הרבנים והאדמו"רים, כדי לטכס עצה ותושיה מה עושים וכיצד מצילים את 63,000 בחורים שמסובכים עם הצבא עקב חוק הגיוס, וזקוקים לתמיכה ומשען מכל המובנים.

לאחר מכן נשמעו דבריו המרטיטים של זקן ראשי הישיבות הספרדים ראש ישיבת פורת יוסף הגאון רבי משה צדקה שבדבריו עמד על כך שאנחנו כיהודים מחוייבים למסור נפש על יהדותנו. וכשמדובר בממון, אזי גם על עבירה של לאו אחד מהתורה, חייב אדם לתת את כל ממונו כדי לא לעבור עליו, וכל שכן כשמדובר בגיוס לצבא שזהו עקירת כל התורה כולה, ולכן חשוב כל כך להעמיד את הקרן שתסייע להצלת בחורי ישראל משמד הצבא.

מלחמה על כל נפש

ראש ישיבת סלונים הגאון רבי משה ברזובסקי נשא דברים נלהבים, ועמד על כך שעלינו להפנים שהמצב שהיה בו ניתן דיחוי למי שתורתו אומנותו, בוטל, ולפי מצב הדברים כעת, בדרך הטבע, המצב הקודם לא יחזור לעולם. ומשכך, עלינו להיערך למלחמה על כל נפש להצלת כל בחור ובחור.

ראש הישיבה ציטט את ההלכה שמי ששלחו לו להוציא בתו - עליו לחלל שבת אף במלאכות דאורייתא, ואם אינו עושה כן, כופים אותו לחלל שבת כדי להציל בתו משמד. ולא רק על בתו, אלא כל אחד מישראל מחוייב לחלל שבת כדי להציל נפש מן השמד. ולכן תפקידנו בעת הזאת להרים מערכת הסברה ענקית עד מאוד, שתגיע לכל בחור ובחור בציבור החרדי, שכל אחד יבין את הבעיות הגדולות שיש בצבא, שאי אפשר להיות שם חרדי, ולהסביר לו את חלקו במסירת הנפש, ובמקרה שיקחו אותו לכלא – כל 'כלל ישראל' יעמוד מאחוריו.

בעיצומה של גזירה

הגאון הצדיק המשפיע רבי צבי מאיר זילברברג נשא דבריו, בחובת כל אחד מהציבור החרדי להכיר בעובדה שאנו נמצאים בעיצומה של גזירת שמד שמסכנת את כל אחד ואחד מהציבור החרדי. "רצון ה' שכל אחד יפנים ויכיר בעובדה זו, ויעשה כל שביכולתו כדי לסייע לעסקנים העוסקים במלאכת הקודש להציל את בחורי ישראל מגזירת הגיוס הנוראה". רבי צבי מאיר אמר אמר שבקהילתו הוא קבע שכל אברך חייב לתת לפחות סך אלף דולר עבור הוצאות המערכה הכבדה, ומי שבידו ייתן יותר כפי יכולתו. רבי צבי מאיר ציין, שכל הכספים המגיעים לקרן מפוקחים על ידי וועד רבנים שמונו על כך, הם מתווים את דרכי הפעולה, ואחראים על ניהולם התקין והאמין של הכספים הנתרמים לקרן.

הגאון רבי נפתלי נוסבוים אמר בעת האסיפה, ש"החזון איש כבר הורה שזה 'יהרג ואל יעבור', על כולנו להתפלל מעומק הלב לביטול הגזירה, ולהשתתף בפעולות ההצלה על ידי סיוע ל'קרן כלל ישראל', ולעשות הכל להגיע לכל בחור, אפילו הבחור החלש ביותר".

באדיבותהלוגו של הקרן החדשהצילום: באדיבות

מצוה גדולה וחוב קדוש

הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר נשא את המשא המרכזי ואמר: "הגיוס לצבא הוא שמד נורא! זהו גילוי עריות ממש! כל זה ידוע לי אישית מעדויות אישיות של בחורים שהתגייסו והתוודו לפניי על הנסיונות הנוראים שעברו שם. כל אחד ואחד מחוייב לתת כל שביכולתו לקרן, ואף מי שכבר תרם, שימשיך ויתרום יותר מכפי יכולתו. וכל מי שיתרום יזכה לכל השפע ברוחניות ובגשמיות".

במעמד הושמעו דברי הברכה של האדמו"ר מויז'ניץ שאמר ובירך: "בוודאי מצוה גדולה וחוב קדוש לתמוך בעסקנים העוסקים ללא לאות בהצלת נפשות ממש מליפול ח"ו למתלעות הצבא, שכוונתם לצוד נשמות ישראל לבאר שחת, ובוודאי כל העוזרים והמסייעים יתברכו בכל הברכות האמורות בתורה וכל טוב סלה".

גזירת הגיוס הרב יעקב מאיר שכטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}