ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
"זה מחיר המלחמה"

מסמך סודי חושף את המתיחות בין חמאס לג'יהאד האיסלאמי, ואת הרג אזרחי עזה ע"י המחבלים

מסמך סודי של חמאס חושף את תוכן הפגישה בין מנהיגי חמאס והג'יהאד האסלאמי ונוגע בסוגיית הטילים הכושלים. מפקד המחלקה הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, התקשר לאכרם אל-עג'ורי: "אם אלף נהרגו מאש ידידותית, זה מחיר המלחמה"

מסמך סודי חושף את המתיחות בין חמאס לג'יהאד האיסלאמי, ואת הרג אזרחי עזה ע"י המחבלים
משגרים שאותרו בעזה צילום: דובר צה"ל

צה"ל חושף פרוטוקולים מאוגוסט 2022 של פגישה שהתקיימה לאחר מבצע "שחר אמיתי", שבו נפגשו בכיר חמאס בשם אחמד, ומפקד המחלקה הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, בשם אכרם אל-עג'ורי.

במהלך הפגישה פרצה מחלוקת סביב פגזי הרקטות הכושלים ששיגר הג'יהאד האסלאמי ופצעו אזרחים עזה.

המסמך חושף את המתיחות הרבות השוררות בין חמאס לג'יהאד האיסלאמי, לרבות טענות של אל-עג'ורי כי חמאס הביך את הג'יהאד האסלאמי אצל המצרים, והאשים את הג'יהאד האיסלאמי בשיגור כושל של רקטות מבלי שיהיו לו ראיות לכך, וכן הטענה כי חמאס התגרה בג'יהאד האסלאמי לאחר חיסולו של המחבל הבכיר טייסר אל-ג'עברי.

המסמך מאשש את חזון חמאס והג'יהאד כלפי תושבי עזה ואת השימוש בהם ככלי ניצול, שכן שתי התנועות מבינות את סכנת הטילים הללו לחייהם של התושבים ורואות בהם "מס מלחמה", במישרין או בעקיפין. הדבר ניכר גם במהלך המלחמה המתמשכת, כאשר חמאס והג'יהאד האיסלאמי ממשיכים לירות רקטות מאזורים מאוכלסים באזרחים ואף מאזורים הומניטריים, מה שחושף את תושבי רצועת עזה לסכנה.

עזה מלחמת חרבות ברזל חמאס הג'יהאד האיסלאמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}