י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
נפגש עם גדולי ישראל

סיקור ותיעוד: הביקור המיוחד של רבה הראשי של רוסיה בבני ברק

ביקור רב רושם של רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר בבני ברק במהלכו נפגש עם גדולי ישראל הליטאים והתקבל כאורחו של ראש העיר חנוך זייברט. במרכז הביקור השתתף בכנס הצדעה מפואר שנערך באולם מועצת העיר לכבוד שלוחי האדמו"ר מליובאוויטש זצ"ל עם מלאת שבעים שנה לפעילות החב"דית בעיר. סיקור נרחב

סיקור ותיעוד: הביקור המיוחד של רבה הראשי של רוסיה בבני ברק
רבה הראשי של רוסיה בביקור בבני ברק צילום: בעריש פילמר

ביום שני ערב ראש חודש אלול, נערך כנס הצדעה מפואר באולם מועצת עיריית בני ברק, לציון שלושים שנה להסתלקותו של האדמו"ר מליובאוויטש זצ"ל, ולכבוד שלוחיו הפועלים ללא לאות ברחבי עיר התורה והחסידות, המציינת מאה שנה לייסודה. בכנס השתתף אורח הכבוד, רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, שהגיע כאורחו של ראש העיר חנוך זייברט, ובראש הכנס ישבו גדולי רבני ועסקני חב"ד בארץ הקודש, רבני העיר, השלוחים, מנהלי המוסדות, הגבאים, וזקני החסידים שבעיר בני ברק.

מנכ"ל העירייה ישראל אירנשטיין הנחה את הכנס בטוב טעם ודעת, ובפתח דבריו העלה על נס את פועלם של השלוחים, וציין את שיתוף הפעולה ההדדי שבין ראש העיר וקהילת חב"ד. רב העיר, הגאון רבי יצחק אייזיק לנדא, שלח את ברכתו לכנס, מאחר שנבצר ממנו להשתתף בהיותו שוהה בחו"ל למען ענייני השחיטה והכשרות. פרק תהילים לישועת והצלת אחב"י בארץ הקודש, קרא הגאון רבי יהושע גרינפלד, רב ומורה-צדק בית המדרש 'מעייני ישראל' בעיר.

יו"ר אגודת חסידי חב"ד וצעירי אגודת חב"ד, העומד בראש מפעל השליחות של הרבי זי"ע בארץ הקודש, הרב יוסף יצחק אהרונוב, קרא את מכתבו המיוחד של הרבי שנשלח לפני שבעים שנה עם ייסוד צעירי אגודת חב"ד בעיר בני ברק בחודש אלול תשי"ד. במכתבו מאחל הרבי, כי הסניף בבני ברק "יזכה להרבות את גבולו בכמות, ולעלות מעלה מעלה בעבודתו באיכות".

נאום נרגש נשא ראש העיר הרב חנוך זייברט, שתיאר בפני הקהל את מפגשיו עם האדמו"ר זי"ע בביקוריו בניו יורק, העלה על נס את פועליו הכבירים של האורח הגר"ב לאזאר למען יהדות רוסיה. וציין את שיתוף הפעולה ההדדי עם קהילת חב"ד, שלוחיה ומוסדותיה לאורך כל השנה. מנהל צעירי אגודת חב"ד בעיר, השליח הרב מנחם מענדל קסטל, העניק לראש העיר תמונה מהודרת שבה הוא נראה מקבל שטר לברכה והצלחה מידיו של הרבי, בחודש תמוז תשמ"ח.

דברי התעוררות בענייני דיומא, השמיע רב הקהילה הגאון רבי יוסף יצחק בלינוב, המכהן כרב מרכז העיר וכראש ישיבת חב"ד המרכזית, והוא ביאר בדבריו את המשל המפורסם של רבינו הזקן בעל ה'תניא' זי"ע על חודש אלול שבו 'המלך בשדה ומקבל את כולם בסבר פנים יפות ומראה פנים שוחקות לכולם'. נציג רבני חב"ד בארץ הקודש, הגאון הרב מנחם מענדל גלוכובסקי, עורר את הקהל להתחזק במבצעי הקודש של הרבי זי"ע בעומדנו שלושים שנה לאחר הסתלקותו, כאשר כולנו נוכחים לראות שלא עזב ולא יעזוב הרועה את צאן מרעיתו.

בקשב רב נשמע המשא המרכזי שהשמיע אורח הכבוד, הרב הראשי לרוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, אשר הרעיף שבחים על פועלו של ראש העיר ושאר חברי המועצה בעמידתם לימין השלוחים וקהילת חב"ד בעיר, מסר דרישת שלום מיהודי רוסיה, ועורר את הנוכחים להגביר ולהעצים את הפעילות עם מלאות שבעים שנה לשליחות בעיר. בסוף דבריו קיבל הרב הראשי אות הוקרה ומתנה מיוחדת מאת ראש העיר הרב זייברט, ואף השלוחים בעיר זכו להוקרה מיוחדת מידי ראש העיר.

את כנס ההצדעה חתם מנהל צעירי אגודת חב"ד בעיר, השליח הרב מנחם מענדל קסטל, שתיאר את התפתחותה והתרחבותה של הפעילות החב"דית בעיר משנת תשי"ד ועד עצם היום הזה, על-ידי השלוחים, מנהלי המוסדות, העסקנים והגבאים - מהפכה אמיתית של "יפוצו מעיינותיך חוצה" כשאיפתו הטהורה של המשלח האדמו"ר מליובאוויטש זצ"ל. הוא הודה למארגן הכנס, שליח חב"ד במערב בני ברק הרב יוסף צבי פילמר, המסור ונתון לכל הפעילות לאורך כל ימות השנה. בסיום הכנס העניקו השלוחים אותות הוקרה לראש העיר, למנכ"ל העיר ולחברי המועצה על עזרתם במשך כל השנה לפעילות הענפה.

בביקורו בעיר התורה והחסידות, הוזמן אורח הכבוד הגאון הרב לאזאר אל מעונם של גדולי מנהיגי הציבור הליטאי ראשי ישיבת סלבודקה הגר"ד לנדו והגרמ"ה הירש, לדון במספר נושאים העומדים על הפרק בשעה גורלית זו. כמו-כן ישב הרב הראשי לשיחה ארוכה עם ראש ישיבת כסא רחמים הגאון רבי מאיר מאזוז. הרבנים הביעו קורת רוח והתפעלות עמוקה מפועלם של השלוחים בקרב יהדות רוסיה תחת שרביטו של הרב הראשי - פעילות שמתפתחת ומתרחבת כל העת.

הרב בערל לאזאר הרב דב לנדו הרב משה הלל הירש הרב מאיר מאזוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}