י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
עד להכרעה

בג"ץ מקפיא את סמכויות יו"ר הרשות השניה, שמונתה חרף עמדת היועצת

לאחר שהממשלה אישרה את מינויה של מינס לתפקיד חרף התנגדות נחרצת של היועצת המשפטית לממשלה, השופט שטיין קבע כי מינס לא תפעיל סמכויות עד להחלטה אחרת והקפיא למעשה את המינוי

בג"ץ מקפיא את סמכויות יו"ר הרשות השניה, שמונתה חרף עמדת היועצת
בית המשפט העליון צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בית המשפט העליון, בשבתו כבג"ץ, הוציא היום (רביעי) החלטה בעתירת התנועה לאיכות השלטון נגד מינויה של ד"ר אודליה מינס לתפקיד ממלאת מקום יו"ר מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו. השופט אלכס שטיין קבע כי סמכויותיה של ד"ר מינס יוסיפו להיות מוקפאות עד למתן החלטה אחרת.

בהחלטתו, הורה השופט שטיין כי העתירה תידון בפני הרכב מורחב של שלושה שופטים בהקדם האפשרי. זאת, בשים לב לחשיבות הציבורית והמשפטית של הסוגיה.

ההחלטה מתבססת על עמדת היועצת המשפטית לממשלה והמשיבים מטעם המדינה, אשר לא התנגדו להקפאת סמכויותיה של ד"ר מינס בשלב זה. יצוין כי היועמ"שית הצטרפה לעמדת העתורים וטענה בתגובתה לעתירה כי קיימת מניעה משפטית למינויה של מינס לתפקיד. בנוסף, השופט שטיין קבע כי ד"ר מינס רשאית להגיש תגובה מטעמה עד ליום 8.9.2024.

בתנועה לאיכות השלטון מסרו, כי החלטה זו מהווה המשך להקפאת סמכויותיה של ד"ר מינס, ומבטיחה כי עד להכרעה סופית בעתירה, לא יתבצעו פעולות בלתי הפיכות ברשות השנייה. "הדיון המהיר בפני הרכב מורחב מדגיש את הדחיפות והחשיבות שמייחס בית המשפט לסוגיה".

הרשות השנייה אודליה מינס היועצת המשפטית לממשלה בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}