י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
ממשיכים לתמוך בעוטף

תנובה קיימה הבוקר ישיבת דירקטוריון בקיבוץ עלומים

דירקטוריון תנובה בראשות חיים גבריאלי, יו"ר הדירקטוריון, התכנס הבוקר (ד') בקיבוץ עלומים שבעוטף, וקיים ישיבת דירקטוריון מיוחדת במקום, כאות הזדהות ותמיכה ביישובי העוטף. בתום הישיבה סיירו חברי הדירקטוריון ברפת עלומים, אשר ניזוקה קשות ב-7 באוקטובר

תנובה קיימה הבוקר ישיבת דירקטוריון בקיבוץ עלומים
רפת עלומים צילום: סטיבי מרקוס - מנהל הרפת

בסיור ביקרו חברי הדירקטוריון ברפת עלומים יחד עם גדי קוניא, מנכ"ל תנובה, ענת גרוס שון, משנה למנכ"ל תנובה, ובהובלת אפרי רייקין, מנהל אגף חלב גולמי ומנהל קשרי יצרנים בתנובה. בין היתר נפגשו עם אבי פריימן מנהל רפת עלומים, עם שמיל בלברמן רכז התארגנות אזורית של רפתות העוטף, עם צביקה בלומשטיין מרכז המשק, ועם תמיר עידאן, ראש מועצה אזורית שדות הנגב.

 

קיבוץ עלומים ספג מהלומה קשה ב-7 באוקטובר, כאשר 25 בני אדם נרצחו במקום, ושלושה נחטפו לעזה. מכון החליבה של הרפת שופץ כשנה וחצי לפני הטבח, וניזוק על ידי מחבלים ב-7 באוקטובר. ארבעה ימים לאחר פרוץ המלחמה, החליטו הרפתנים, שפונו לנתניה, לשוב לרפת למרות הסכנה, ולהתחיל מיד בשיקום הרפת ולחלוב את הפרות.  

יו"ר דירקטוריון תנובה, חיים גבריאלי: "לתנובה קשר ארוך שנים עם כ-1,000 רפתות וחקלאים ישראליים, אשר מהווים חלק משמעותי בשמירה על ביטחון המזון של מדינת ישראל. מהיום הראשון למלחמה עמדנו לצידם, והקמנו את קרן הרפתנים לתמיכה ברפתות העוטף, שסייעה בשיקום מהיר של התשתיות ברפתות. בחלוף כשנה, מרבית הסכום מומש לטובת רכישת טרקטורים חדשים, שיפוץ והקמת סככות חדשות ולרכישת ציוד לקירור החלב וצינון הרפתות".

ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן: "בשעות הקשות ובתקופות המאתגרות מתגלות חברויות אמת. עמידתכם לצידנו, הדאגה והרצון הטוב מחממים את ליבינו ומעניקים לנו רוח גבית בימים אלו. בשמי ובשם תושבי כל המועצה האזורית שדות נגב אני מבקש להביע את תודתנו והערכתנו על התרומה הנדיבה והסיוע הרב. אני מברך את תנובה על התגייסותה המהירה למען רפתות העוטף, אשר סייעה לחיזוק התושבים בשעתם הקשה. שיקום הרפתות הוא סמל לשיקום האזור כולו, ואני מאמין שעוד נראה הרבה חליבות והמלטות ברפתות האזור. במקום שיש רפת יש חיים".

תנובה הקימה כאמור בתחילת המלחמה קרן לשיקום רפתות העוטף, בהשקעה של  כ-15 מיליון שקל. מרבית הסכום כבר הוקצה לשיקום הרפתות בישובים ניר עוז וניר עם, ניר יצחק וסופה, נחל עוז, עין השלושה, עלומים, יד מרדכי וברור חיל, סעד, גבים ומושב יכיני. תנובה אף מסייעת בהקמה מחדש של רפת קיבוץ כיסופים על שם ראובן הייניק ז"ל, מנהל הרפת המסור שנרצח ברפת בתחילת המלחמה.

תנובה רפת עלומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}