י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
כשהאנטישמיות גוברת

קו אוטובוס חדש ליהודים חרדים בלונדון: "שירגישו בטוחים כשהם נוסעים"

לונדון מציגה קו אוטובוס חדש "כדי לעזור ליהודים להרגיש בטוחים כשהם נוסעים". הקו ישרת חרדים בעיקר שרוצים לנסוע משכונה לשכונה ללא עצירות ביניים. הקו הגיע על רקע עליה באנטישמיות והתנכלות לחרדים באוטובוסים

קו אוטובוס חדש ליהודים חרדים בלונדון: "שירגישו בטוחים כשהם נוסעים"
אילוסטרציה צילום: שאטרסטוק

קו אוטובוס חדש הושק בלונדון כדי "לעזור ליהודים להרגיש בטוחים כשהם נוסעים", הקו הגיע בזמן שהאנטישמיות גוברת ברחבי הבירה לאחר התקפת חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר.

אוטובוס קו 310 שהושק לאחרונה פועל בין סטמפורד היל בהקני, לגולדרס גרין בבארנט, אזורים עם קהילות חרדיות גדולות בעיר הבירה. האוטובוס ייסע ללא עצירות, וכך לא יעלו נוסעים שעלולים להתנכל לחרדים. זו הפעם הראשונה ששני האזורים יקבלו קו אוטובוס ישיר.

מלשכת ראש העיר נמסר כי הקו הושק בעקבות פניות של ארגונים יהודיים, אשר פעלו למען קיומו ב-16 השנים האחרונות. את המסלול החדש, שיפעל בין השעות 7:00-19:00 מדי יום, הציג ראש העיר סאדיק חאן כחלק מהתחייבות שנתן במהלך הבחירות לראשות העיר במאי האחרון.

השירות שעלה 3.2 מיליון ליש"ט (כ-15 מיליון שקלים) יפעל לתקופת ניסיון של לפחות 12 חודשים, והנוסעים מתבקשים לספק משוב על השירות. ייעשה שימוש באוטובוסי דיזל חד-קומתי והאוטובוסים ייסעו כל 20 דקות.

ראש העיר אמר כי המסלול החדש "מחבר בין קהילות" וירגיע את תושבי לונדון היהודים "שיהיו בטוחים כאשר הם נוסעים בין שתי הקהילות הללו". ראש העיר אמר ל-BBC: "שמענו סיפורים על לונדונים יהודים שעברו התעללות מילולית".

בין אוקטובר ליולי, משטרת לונדון רשמה 2,065 מקרים של פשעי שנאה אנטישמיים, כאשר 390 התרחשו בבארנט ו-250 בהקני. ראש העיר חאן אמר: "אני לא רוצה שאף לונדוני יפחד לעזוב את ביתו כי הוא מודאג מהתחבורה הציבורית. אני חושב שעלינו להכיר בפחד שתושבי לונדון היהודים מרגישים, עלינו להכיר בפחד משנאה שחשים יהודים ברחבי המדינה. עלינו להיות טובים לחברים ולשכנינו היהודים".

הרב דויד ליכטיג, מנכ"ל קרן אינטרלינק המסייעת לקהילות היהודיות מול התקשורת, אמר: "אנו מברכים על קו אוטובוס 310 החדש, אשר ישפר משמעותית את הקשר בין הקהילות שלנו בגולדרס גרין ובסטמפורד היל. אנו מביעים את הערכתנו לראש עיריית לונדון על כך שהוא מאפשר זאת".

אנדרו גילברט ואדריאן כהן, סגני נשיאי מועצת הסגנים של יהודי בריטניה, אמרו: "בתקופה שבה הקהילה שלנו נתקלת באנטישמיות חסרת תקדים, כל צעד שמחזק את האמון של יהודים בשימוש בתחבורה ציבורית מוערך מאוד. אנחנו מנהלים על זה קמפיין כבר יותר מ-15 שנה. סטמפורד היל וגולדרס גרין היו מאז ומתמיד מרכזים של החיים הקהילתיים היהודיים בלונדון. שירות אוטובוסים ישיר המחבר בין מוקדים אלה יספק יתרונות משמעותיים לקהילה".

לונדון אנטישמיות סאדיק קאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}