ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
כל הנתונים

סקר חדש: האם נתניהו מתעקש לאחוז בציר פילדלפי ממניעים פוליטיים?

סקר המכון הישראלי לדמוקרטיה מעלה כי מעל שלושה רבעים מהימין סבורים שדרישת נתניהו לשלוט בציר פילדלפי נובעת בעיקר משיקולים צבאיים-ביטחוניים | רוב גדול בציבור: למתיחות בין גלנט לנתניהו יש השפעה רעה על אופן ניהול המלחמה

סקר חדש: האם נתניהו מתעקש לאחוז בציר פילדלפי ממניעים פוליטיים?
נתניהו בהצהרה צילום: מתוך ההצהרה

סקר "מדד הקול הישראלי" של המכון הישראלי לדמוקרטיה מעלה כי רוב גדול (78.5%) מהציבור היהודי פסימי לגבי הסיכויים לעסקה לשחרור החטופים. רוב בשמאל (70%) ובמרכז (60%) סבורים שזאת "ההזדמנות האחרונה" להחזיר את החטופים הביתה לעומת רוב בימין (59%) שחושבים שזאת איננה ההזדמנות האחרונה.

מעל שלושה רבעים מהימין סבורים שדרישת נתניהו לשלוט בציר פילדלפי נובעת בעיקר משיקולים צבאיים-ביטחוניים. בשמאל שיעור דומה חושבים כי הדרישה נועדה בעיקר למנוע עסקה מטעמים פוליטיים של נתניהו. במרכז רוב קטן חושבים שהמניע העיקרי של נתניהו הוא פוליטי.

רוב מוצק מכלל הציבור מסכים כי למתיחות בין ראש הממשלה לשר הביטחון יש השפעה רעה על אופן ניהול המלחמה, כך סבורים גם 55% מהימין.  

כשני שלישים מכלל הציבור (67%) מעידים כי הדריכות למתקפה האיראנית השפיעה רק במעט על התנהלותם או שכלל לא השפיעה. רוב קטן יותר (55%) דיווחו כי ההשפעה על מצב רוחם הייתה מעטה או אפסית. בתוך כך, בקיץ הזה רוב (72%) מדווחים שיצאו פחות לפעילויות פנאי בארץ מאשר בשנים קודמות, כשהרוב מייחסים זאת למצב הבטחוני.

כשני שלישים מהציבור היהודי סבורים שישראל צריכה להחריף את מהלכיה ההתקפיים בצפון. לעומת זאת, בציבור הערבי יותר משלושה רבעים סבורים שיש לחתור להסדר מדיני.

המכון הישראלי לדמוקרטיה בנימין נתניהו ציר פילדלפי מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}