י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"הגנה עצמית"

נסגר התיק נגד חבר כיתת הכוננות שירה למוות בבדואי שחדר ליישוב

נסגר התיק נגד חבר כיתת הכוננות שירה והרג את ג'ומעה אלדנפירי שחדר לרתמים במטרה לגנוב רכוש. לפי הודעת הפרקליטות, אלדנפירי קרע את האזיקון בו נכבל, שלף סכין וניסה לפגוע בחבר כיתת הכוננות

נסגר התיק נגד חבר כיתת הכוננות שירה למוות בבדואי שחדר ליישוב
אילוסטרציה צילום: unsplash

פרקליטות מחוז דרום הודיעה כי הוחלט לסגור מחוסר אשמה את תיק החקירה נגד חבר כיתת הכוננות של היישוב רתמים שירה למוות בבדואי ג'ומעה דנפירי, שחדר ליישוב בחודש פברואר השנה. 

ההחלטה התקבלה לאחר בחינת חומר הראיות, ממנו עולה כי החשוד פעל מתוך הגנה עצמית, לאחר שדנפירי קרע את האזיקון בו נכבל, שלף סכין וניסה לפגוע בו, באופן שהיווה סכנה מוחשית לחייו ולגופו.

בחינת חומר הראיות העלתה כי חבר כיתת הכוננות הוקפץ באישון לילה כחלק מכיתת הכוננות שתוגברה מראש, בשל מידע על חדירה ליישוב וחשש לגניבת אמל"ח. החשוד ושני כוננים נוספים הבחינו בשלושה חשודים בשדה תפו"א, וביצעו ירי אזהרה באוויר כשהם סבורים שמדובר באירוע ביטחוני. השלושה מיד נשכבו על הקרקע וכל כונן השתלט על חשוד.

במסגרת הליך הבדיקה של החשודים כדי "לזכות" אותם, הם נשאלו שוב ושוב "מה באתם לעשות פה" ואם יש עליהם משהו. דנפירי אמר לחשוד להתכופף לעברו על מנת שיספר לו לשם מה הגיע למקום. החשוד התכופף, ואז המנוח דחף אותו, השתחרר מהאזיקון שעל ידיו, הוציא סכין ממעילו והניף את ידו לכיוונו.

בעקבות כך, החשוד שחש סכנה לחייו, זז אחורה וביצע ירי לעבר אזור ראשו של הבדואי שנפגע מהירי.

בדואים כיתת כוננות פרקליטות המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}