ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
650 פניות

יותר מ-250 מתמחים התנדבו כדי לתמוך בסטודנטים יהודים

קו הסיוע החינמי להגנה משפטית לסטודנטים קיבלו פניות לגבי למעל 650 תקריות אנטישמיות בקמפוסים בארה"ב. קו הסיוע המשפטי זכה לתמיכה פרו בונו מיותר מ-40 משרדי עורכי דין, ומעל ל-250 מתמחים בודדים מאז ההשקה בנובמבר 2023

יותר מ-250 מתמחים התנדבו כדי לתמוך בסטודנטים יהודים
כתובת אנטישמית: אילוסטרציה צילום: הליגה נגד השמצה

ארגון הלל הבינלאומי, הליגה השמצה, מרכז לואיס ד. ברנדייס לזכויות אדם על פי חוק, ו-Gibson, Dunn & Crutcher LLP ו-CALL הודיעו היום שהקו המשפטי למאבק באנטישמיות בקמפוסים בארה"ב קיבלו יותר מ-650 בקשות סיוע מסטודנטים באוניברסיטאות ברחבי ארה"ב, שחוו הטרדה על רקע אנטישמי, אלימות או אפליה בתשעת החודשים הראשונים של התכנית.

עורכי דין מחברות מובילות מספקים סיוע חינם לסטודנטים המדווחים על ליה ושנאה על רקע אנטישמי, באמצעות עריכת ראיונות מעמיקים לאיסוף מידע והצעת ייצוג פרו בונופרות של הפרות של זכויות האזרח של סטודנטים על פי סעיף VI של חוק זכויות האזרח משנת 1964. מאז השקת התקשר, כמעט 100 עורכי דין מגיבסון, דאן אנד קראצ'ר LLP ו-40 משרדי עורכי דין אחרים הגישו בקשות של סטודנטים לעזרה. יותר מ-250 מתמחים בודדים גם התנדבו מזמנם כדי לתמוך בסטודנטים יהודים.

"כאשר האנטישמיות בקמפוס מרקיעה שחקים, CALL עושה שינוי בחייהם של סטודנטים יהודים בכל יום, על ידי מתן תמיכה משפטית יוצאת דופן שמטרתה להילחם בהטרדה וקנאות", אמר ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה. "CALL מעצימה את הסטודנטים לנקוט בפעולה ולפעול מול אלו שמבצעים ומאפשרים שנאה בקמפוס שלהם".

עד כה, CALL קיבלה מגוון רחב של דיווחים על תקריות אנטישמיות כולל תקיפות פיזיות; הטרדה אישית ומקוונת; הדרה ארגוני סטודנטים והזדמנויות חינוכיות אחרות בקמפוס; הטרדה, אפליה ואינדוקטרינציה פוליטית פסולה מצד פרופסורים בכיתה; מפגינים שמתעמטים ומטרידים סטודנטים יהודים וישראלים בקמפוס; ונדליזם והרחקה בלתי מורשת של כרזות בני ערובה ופרו-ישראליות בקמפוס; שיבושים בהוראה רגילה בכיתה ובאירועים בחסות ארגונים יהודיים ופרו-ישראליים; ותלונות לחוסר תום לב שהוגשו נגד סטודנטים יהודים באמצעות תהליכי תלונה פנימיים באברסיטאות.

"אנו יודעים שטיפול באנטישמיות מצריך גישה רבת פנים, ואני גאה בתפקיד הקריטי שמילא הקו המשפטי למאבק באנטישמיות בקמפוס בתקופה האחרונה", אמר אדם להמן, נשיא ומנכ"ל הלל הבינלאומי. "כהשלמה לעבודה הרחבה יותר שלנו התומכת בחיי היהודים בקמפוס וטיפול באנטישמיות, אנו מציעים כלים חיוניים לסטודנטים יהודים - לקבל את העזרה הדרושה להם ממומחים משפטיים מובילים על מנת להגן על זכויות האזרח שלהם".

בשנת 2023-2024, בקולג'ים ובאוניברסיטאות נספרו יותר מ-1,400 תקריות אנטישמיות - ללא ספק המספר הגבוה ביותר של תקריות אנטישמיות בשנת לימודים בודדת. שנרשם אי פעם לפי המעקב של הליגה נגד השמצה וארגון הלל הבינלאומי. בעקבות הפיגוע ב-7 באוקטובר, סקר של הלל והליגה נגד השמצה מצא כי 73 אחוז מהסטודנטים היהודים ו-44 אחוזים מהסטודנטים הלא-יהודים חוו או היו עדים לאנטישמיות בקמפוסים שלהם בסתיו האחרון.

קו הסיוע להגנה משפטית לסטודנטים קיבלו בקשות בנוגע למעל 650 תקריות אנטישמיות בקמפוס. קו הסיוע המשפטי החינמי זכה לתמיכה פרו בונו מ-40 משרדי עורכי דין, 250 עורכי דין התנדבו מאז ההשקה בנובמבר 2023.

הליגה נגד השמצה מלחמת חרבות ברזל חמאס אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}