נתוני מסירות רכב: טורקיה כבר לא חזקה
החרם הטורקי ממשיך להשפיע על שוק הרכב הישראלי, כשכעת טויוטה מובילה את השוק עם 24,533 כלי רכב שנמסרו השנה, למרות שגם טויוטה היא יצרנית שיש לה דגמים שמיוצרים בטורקיה. יונדאי מחזיקה את המקום השני עם 21,651 רכבים
- רוני נאק
- א' אלול התשפ"ד
בשמונת חודשי השנה הלועזית הראשונים נמסרו בישראל 203,022 כלי רכב חדשים, כך עולה מנתוני איגוד יבואני הרכב. לשם השוואה בשמונת החודשים הראשונים של השנה שעברה נמסרו בישראל 222,487 רכבים חדשים.
מניתוח נתוני המסירות עולה שהחרם הטורקי ממשיך להשפיע על שוק הרכב הישראלי, כשכעת טויוטה מובילה את השוק עם 24,533 כלי רכב שנמסרו השנה, למרות שגם טויוטה היא יצרנית שיש לה דגמים שמיוצרים בטורקיה. יונדאי מחזיקה את המקום השני עם 21,651 רכבים ובמקום השלישי אנו מוצאים את קיה עם 20,184 רכבים. סקודה מחזיקה את המקום הרביעי עם 14,208 רכבים ואת החמישיה הפותחת שלנו סוגרת הסינית היחידה בין מובילי השוק: BYD עם 12,890 כלי רכב
מסירות הרכב החשמלי, נתון שתמיד מעניין בגלל הצמיחה העיקבית של פלח השוק, נשלטות על ידי BYD שמתחילת השנה כבר הצליחה למסור בישראל 12,890 מכוניות חדשות- כולן חשמליות. במקום השני במסירות רכב חשמלי ניצבת MG שמסרה 5,784 מכוניות עד כה. את המקום השלישי מחזיקה טסלה עם 4,549 מסירות.
עוד נושא מעניין – כיצד החרם הטורקי משפיע עלינו? התשובה: בינתיים אנו מסתדרים יופי גם בלי ארדואן. נתוני איגוד יבואני הרכב מלמדים כי בשמונת חודשי השנה הראשונים סין מובילה את שוק הרכב הישראלי עם 44,801 מסירות בשמונה חודשים. קוריאה הדרומית מחזיקה את המקום השני עם 35,564 ובמקום השלישי יפן עם 32,341 מסירות. ואיפה הטורקים? רחוק רחוק למטה למקום שישי עם 12,343 מכוניות.
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות