י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
קידוש השם

רשות השידור האוקראינית סיקרה את פתיחת שנת הלימודים בבית הספר היהודי

שנת הלימודים החדשה שנפתחה ברחבי העולם בימים אלה, מסוקרת בהרחבה בכל ערוצי התקשורת. כשהמלחמה עדיין בעיצומה, גם בית הספר 'אור אבנר – פרלינה' של חב"ד בקייב, זכה להתעניינות תקשורתית

רשות השידור האוקראינית סיקרה את פתיחת שנת הלימודים בבית הספר היהודי
תלמיד בית הספר ביום הראשון צילום: באדיבות המצלם

רשות השידור של אוקראינה הקדישה כתבה מיוחדת לרגל פתיחת שנת הלימודים בבית הספר שמנוהל על ידי השליחה אלקע אינה מרקוביץ. הכתבה מדגישה את המסירות והנחישות של הקהילה היהודית בעיר, המתמודדת עם אתגרי המלחמה ואת פעילותו של הרב יונתן מרקוביץ, רבה הראשי של קייב ושליח חב"ד בעיר, אשר מוביל את הפעילות החינוכית והרוחנית בתקופה מאתגרת זו.

הכתבה בתקשורת האוקראינית צילום: רשות השידור האוקראינית

"היום הראשון ללימודים מתקיים במרכז היהודי בקייב באירוע חגיגי", דיווח הכתב האוקראיני, מתאר את האווירה המרגשת למרות הנסיבות הקשות. למרות הסכנה המתמדת והאזעקות התכופות, כולל אזעקה בלילה שלפני פתיחת שנת הלימודים, בית הספר פתח את שעריו כמתוכנן. זוהי עדות לחוסנה של הקהילה היהודית בקייב ולמחויבותה לחינוך ילדיה, בהובלתם של הרב יונתן ורעייתו אלקע.

באדיבות המצלםהרב יונתן מרקוביץ בראיון לתקשורת האוקראיניתצילום: באדיבות המצלם

בית הספר ממשיך לפעול למרות ההפצצות המתמשכות על העיר. בשנתיים וחצי האחרונות, המוסד קלט עשרות ילדים פליטים יהודים מרחבי אוקראינה, בעיקר ממזרח המדינה. בית הספר המשיך לפעול גם כאשר מוסדות חינוך אחרים נאלצו להפסיק את פעילותם. בשל דרישות הביטחון, נערכו שני אירועי פתיחת שנה נפרדים.

הכתבה מתארת את ההסתגלות של התלמידים, שרובם אגב דוברי עברית, למציאות של למידה במקלט בית הספר, לעתים תוך הסתמכות על גנרטור לאספקת חשמל.

קייב הרב יונתן מרקוביץ חב"ד מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}