י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
"כי הם חיינו ואורך ימינו"

תיעוד מסכם: 'ועידת בני הישיבות' והפלפול של ראשי הישיבה

תיעוד מרגש מהמעמד של 'ועידת בני הישיבות' שנערכה בבין הזמנים: גדולי ישראל התפלפלו בלימוד שעה ארוכה מול אלפי הבחורים

תיעוד מסכם: 'ועידת בני הישיבות' והפלפול של ראשי הישיבה
ועידת בני הישיבות צילום: יהודה נחמני

ביום חמישי בשבוע שעבר התקיים באשדוד האירוע המסורתי של 'ועידת בני הישיבות': מעמד הפתיחה לשלות ימי עיון ונופש, בהשתתפות אלפי בחורים מכל רחבי הארץ. 

האירוע שהיה אמור להתקיים בתחילה בקמפוס 'כרם ביבנה' הועבר ברגע האחרון לבית הארחה 'קרית חינוך' באשדוד, בשל דרישת חברת ההפקה שחששו מעומס אדיר של משתתפים, ובשל הרצון לאפשר לכלל הבחורים שרצו ליטול חלק באירוע הגדול אפשרות להשתתף.

האירוע נפתח בשעות הערב המוקדמות, כאשר בחורים לצד גדולי ישראל התחילו לגדוש את המתחם. בשעה 21:50 התרגשות אחזה בקהל כאשר ראש הישיבה הגאון רבי דב לנדו נכנס ועלה לבמה.

ראש הישיבה נשא את המשא המרכזי בדבר הליכותיו של בן תורה, בין היתר אמר: "כמה שיותר חריף צריך לומר יותר חריף. להתרחק מכל הדוגמאות של הרחוב, זה נוגע למלבוש, זה נוגע גם להתנהגות זה נוגע גם, אנחנו מדברים עברית, אבל יש עברית של בן תורה ויש עברית של הרחוב. לדבר עברית של הרחוב זה מאוד מאוס, מאוד לא בסדר. עוד דבר חשוב זה כבוד הבריות, לכבד לא רק אנשים גדולים, כל אדם ואדם, גם בחורים צעירים לכבד אותם. לשמוע אותם. לא ללעוג לבן אדם. בן אדם טועה - לא נורא".

כמו כן התייחס ראש הישיבה למצב ולגזרות שזוממים השלטון על בני הישיבות ואמר: "כל אלה שזוממים זוממים, זוממים, אינני יודע להגיד את המילים החריפות, זוממים נגד, לחסל. לא יעלה בידם! אנחנו לומדים, וללומדים לא יהיה שום דבר, תורה תורה ורק תורה, לימוד תורה רק זה אין משהו אחר".

לאחר מכן נשא ונתן ראש הישיבה בנידונים שונים בש"ס מול ראשי הישיבות ומאות הבחורים, כאשר גדולי ראשי הישיבות נו"נ כדרכה של תורה בקושיות. אחת התשובות השיב ראש ישיבת 'נתיב הדעת' הגרי"ב שרייבר, שכתב על דף וראש הישיבה הקריא ונשא ונתן בתשובתו. כמו כן ראש ישיבת 'ארחות תורה' הגר"א גרבוז הציע בפני ראש הישיבה תשובה לקושיא, כאשר כל זה נעשה מול עינירהם של אלפי בני תורה צעירי הצאן שהרגע הגדול הותיר עליהם רושם עז.

בכינוס האדיר של 'ועידת בני הישיבות נטלו חלק הרבנים הגאונים רבי צבי דרבקין, רבי אריה לוי, רבי אברהם יצחק קוק, רבי דוד כהן, רבי יצחק אזרחי, רבי חיים פרץ ברמן, רבי שמעון גלאי, רבי איתמר גרבוז, רבי ישראל בונים שרייבר, רבי דניאל וולפסון, רבי דוד מילר, רבי שאול יהושע דולינגר, רבי חזקיהו מישקובסקי, ורבי אברהם משה זיסקינד.

את המעמד הנעימו גדולי המוזיקה החסידית בנצי שטיין, זאנוויל ויינברגר, קובי גרינבוים, מקהלת מלכות בליווי תזמורת מורחבת.

צפו בתיעוד מסכם של הערב המרומם, ותיעוד נרחב מימי הנופש של ועידת בני הישיבות.

הרב דב לנדו בני הישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}