י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
11 חודשים לטבח

במשטרה זועמים: ארה"ב כבר הגישה כתבי אישום נגד המחבלים ואנחנו לא

גורם במשטרה אמר: "בעוד שבישראל עוד מכתתים רגליים בפרקליטות - בארצות הברית כבר הוגש כתב אישום המבוסס בין היתר על ראיות שגובשו כאן בישראל"

במשטרה זועמים: ארה"ב כבר הגישה כתבי אישום נגד המחבלים ואנחנו לא
הכניסה למשרד המשפטים צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

במשטרה מותחים ביקורת חריפה על הפרקליטות, על רקע העיכוב בהגשת כתבי אישום נגד מחבלי חמאס, לאחר שארה"ב כבר עשתה זאת עוד לפני ישראל. כך פורסם בכאן חדשות. 

"בעוד שבישראל עוד מכתתים רגליים בפרקליטות - בארצות הברית כבר הוגש כתב אישום המבוסס בין היתר על ראיות שגובשו כאן בישראל", אומרים במשטרה. "צוות של חוקרים אמריקנים הגיע ללהב, שנתן להם חומרים. האמריקנים מיד הגישו כתבי אישום, בעוד שפה 11 חודשים ואין כתבי אישום".

גורם בלהב הוסיף והזהיר כי אי הגשת כתבי האישום תגרום לנזק, לשחיקה של החוקרים, שחיקת הראיות ושיהוי ניכר של הצגת התוצרים למשפחות הקורבנות.

הבוקר פורסם כי משרד המשפטים בארה"ב הגיש כתבי אישום נגד בכירי חמאס איסמעיל הנייה, יחיא סינוואר, מוחמד דף, מרוואן עיסא, חאלד משעל ועלי ברכה, בגין מעורבותם בטבח 7 באוקטובר.

כתב האישום כולל שבעה אישומים בסך הכול על מאורעות טבח 7 באוקטובר. המסמך מזכיר בין השאר את הטבח במסיבת הנובה ברעים, את הטבח בקיבוץ בארי, ניר עוז, כפר עזה, חולית, חוף זיקים, כרם שלום וסופה.

בכאן חדשות פורסם בחודש יולי האחרון כי כתבי אישום והעמדה לדין נגד המחבלים הכלואים בישראל לא צפויים בקרוב, בשל החשש שאם יוגשו כתבי אישום עם סעיף עונש מוות אפשרי, הדבר עלול לפגוע בשלום החטופים בשבי, ולהשפיע גם על הסיכויים לעסקה.

משטרת ישראל פרקליטות המדינה חמאס השבעה באוקטובר מחבלי הנוח'בה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}