י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
בראשות גדולי ישראל

'תורה בטהרתה': עשרות אלפי ילדים סיימו מסכת 'כלים' בהיכל מנורה

המעמד המרומם 'תורה בטהרתה' התקיים בראשות ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי לזכרו הטהור של מרן שר התורה זצוק"ל. אַשְׁרֵיכֶם תַּלְמִידֵי חֲכָמִים. צפו בגלריה מסכמת מהמעמד

'תורה בטהרתה': עשרות אלפי ילדים סיימו מסכת 'כלים' בהיכל מנורה
כנס זכרון רבנו חיים צילום: שוקי לרר

מעמד אדיר ורב רושם תחת השם 'תורה בטהרתה' התקיים לרבבות ילדי ישראל בהיכל 'מנורה יד-אליהו' שבת"א, לרגל סיום מסכת 'כלים' שנלמדה במשך כשנתיים לזכרו הטהור של מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי זצ"ל במסגרת ארגון 'זכרון רבנו חיים', המעמד נפתח בשיר מיוחד לזכרו של הנער יצחק שרים ז"ל בן הנגיד הרב בן-ציון שרים ממקסיקו אשר הם זוכו להיות שותפים בפעילות הארגון, ונבצר מהם להגיע למעמד הקדוש הזה בשל המצב בארצנו הקדושה. לאחר מכן אמרו כל הילדים יחד תפילת 'נשמת כל חי' להודאות על הזכות הגדולה ללמוד ולהגות בסדר 'טהרות', ועל הניסים הגלויים שסובבים אותנו ובפרט בעת הזו.

המעמד הגדול של זכרון רבנו חיים צילום: שוקי לרר

בהתרגשות שיא הכריז המנחה רבי מאיר אזרזר ש"נקבל ביראה וברגשי כבוד את גדול מעתיקי השמועה בדורנו מרן ראש הישיבה הגאון רבי ברוך דוב פוברסקי שליט"א שהגיע וטרח והגיע למעמד לכבודם של רבבות ילדי ישראל" שכל הקהל נעמד על רגליו בשירת 'ימים על ימי מלך תוסיף' 'ולאורו ניסע ונלך'.

בנוכחות הגרב"ד פוברסקי ונשיאי הארגון הגר"ש שטיינמן והגרי"ש קנייבסקי ערך את סיום מסכת כלים הרב אברהם שראן שבא מחו"ל בשליחות אביו הרב רובי שראהן במיוחד למעמד האדיר, ולאחמ"כ הנגיד הרב ראובן וולף הי"ו שבא מחו"ל גם הוא במיוחד למעמד, אמר את הקדיש דרבנן כשבחלל האולם עולה זעקת 'אמן יהא שמיא רבא' מפי רבבות תינוקות של בית רבן, כשבסיום הקדיש פצחו כעשרים אלף המסיימים בשירת 'שישו ושימחו בשמחת התורה', כשמרנן ורבנן ומאות מנהלי תלמודי התורה שבאו למעמד ששים ורוקדים עמם יחד. כמו כן פתח את הלמוד של מסכת 'אהלות' שתלמד בשנה הבעל"ט ע"י רבבות ילדי ישראל במסגרת הארגון.

רה"י הגאון רבי שרגא שטיינמן, נשא משא מיוחד במעמד האדיר ובדבריו אמר כי "כל מי שלומד משניות טהורות זה משפיע עליו שנהיה אדם טהור, אשריכם שאתם לומדים סדר 'טהרות' בנוסף לסדרי הלימוד של התתי"ם, שלימוד זה משפיע טהרה על כל הלומדים" והוסיף "טהרה זה לא רק טהרה מטומאה אלא זה נקיות בכל" ובסיום דבריו התבטא כי "זכותו של אותו צדיק שעודד וחיזק ללמוד סדרי 'זרעים' ו'טהרות' תעמוד לכל הלומדים שיגדלו ת"ח גדולים לתפארת עם ישראל".

לאחר מכן אמר פרק תהלים פסוק בפסוק, כשבסיום ערך הגאון רבי יצחק שאול קנייבסקי מי שברך מיוחד לרפואת הרב אליעזר אברהם בן בלה, ותפילת 'אחינו כל בית ישראל' כשבסיום פצחו כל הקהל בשירה שהיא תחינה להצלת כל בית ישראל שנמצאים בימים אלה בצרה ובשביה.

את המעמד ליוו בשירה ובכלי זימרה לכבודה של תורה בעלי המנגנים אהרל'ה סאמעט, דודי קאליש, מוטי ויזל, מקהלת 'מלכות', ועוד. לרגל הסיום הופק שיר מיוחד 'שיר חבילות של משנה' שליווה את מעמד האדיר 'טהורה בטהרתה', בסיום המעמד הוצגה מצגת מרתקת ומיוחד מראות מחייו של מרן שר התורה זצ"ל עם גרמען מיוחד של אהרל'ה וינטרוב. כמו במצגת מיוחדת מפעילות הארגון סיבב מעגל השנה הוקרנו דבריו של רבינו ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן שנשא במעמד המבחן על מסכת כלים במסגרת הארגון בחודש אדר השנה.

המעמד נחתם בקבלת עול מלכות שמים. במעמד קיבלו הילדים שי מיוחד ספר 'שבענו מטובך' ח"ב עובדות וסיפורים על מרן שר התורה זצ"ל מסודרים לפי פרשיות התורה, בסיום המעמד התפזרו הילדים לבתיהם בתחושת רוממות לקראת שנת הלימוד החדשה וחודש הרחמים והסליחות, כשרבבות הילדים עולים למאות האוטובסים שחיכו מחוץ לאולם בצורה מסודת לכל רחבי הארץ.

זכרון רבנו חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}