ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
המחלוקת על פילדלפי

ח"כ זאב אלקין מגבה את רה"מ נתניהו: "ההתעקשות שלו במקומה"

ח"כ זאב אלקין: "כשחמאס רואה שאנחנו כל כמה שבועות מאמצים עמדה יותר טובה לו - מה התמריץ שלו ללכת לעסקה עכשיו?"

ח"כ זאב אלקין מגבה את רה"מ נתניהו: "ההתעקשות שלו במקומה"
אלקין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ זאב אלקין (הימין הממלכתי) התייחס הבוקר (רביעי) למשא ומתן לעסקת חטופים והבהיר כי אסור להמשיך להתפשר: "כשחמאס רואה שאנחנו כל כמה שבועות מאמצים עמדה יותר טובה לו ממה שהיה לפני כמה שבועות, מה התמריץ שלו ללכת לעסקה עכשיו?".

בראיון לרדיו 103, אלקין הפתיע וגיבה את ראש הממשלה בנושא ציר פילדלפי, אך לצד זאת מתח עליו ביקורת: "ההתעקשות שלו במקומה, אבל איפה הוא היה 15 שנה ולמה לא עשינו את זה קודם אם האיום כזה גדול? איפה היינו ב־7 חודשי מלחמה עד שנכנסנו? עדיף מאוחר מאשר מעולם לא".

אמש, השיבו חברי הכנסת והרמטכ"לים לשעבר בני גנץ וגדי איזנקוט (המחנה הממלכתי) בנאום משלהם לראש הממשלה בנימין נתניהו, והתייחסו לטענותיו על חשיבותו האסטרטגית של ציר פילדלפי. 

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ אמר בין היתר בנאומו, כי "השליטה בציר פילדלפי חשובה נגד הברחות והתעצמות. אבל נתניהו יודע שמגדלי תצפית לבדם הם מטווח ברווזים ללוחמינו ולא בולמים מנהרות. נתניהו יודע שיש תוכנית שקידמה מערכת הביטחון לחסימה תת-קרקעית של המנהרות שהיא הפתרון האמיתי לציר, כולל מעורבות ישראלית - אבל נתניהו לא מקדם אותה ביטחונית ומדינית, ולא נפגש עם נשיא מצרים סיסי. נתניהו לא מעצב פתרון למעבר רפיח - המקום שבו עוברים חומרים דו-שימושיים".

יום קודם לכן כאמור, מסר ראש הממשלה נתניהו הצהרה מיוחדת לתקשורת, בה הסביר את התעקשותו להיאחז בציר פילדלפי תוך שהוא מציג מפה להמחשה. בין היתר טען רה"מ כי "החזרת ציר פילדלפי מונעת הברחת חטופים החוצה לסיני. הם יכולים להופיע באיראן או בתימן". לצד זאת ציין נתניהו: "אם אתה יוצא מציר פילדלפי אתה לא חוזר, כי יצאנו בעבר ולא חזרנו 20 שנה. לא נוותר על זה".

נתניהו בנאומו על ציר פילדלפי צילום: לע"מ
זאב אלקין הימין הממלכתי ציר פילדלפי בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}