ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
התבקש להגיע לישראל

דיווח בלבנון: אזרח נעצר בגין שיתוף פעולה עם המוסד

שירותי הביטחון הלבנוניים, יחד עם חיזבאללה, עצרו איש חיזבאללה לשעבר שלחם בסוריה ועבד כאח בבית החולים. הוא נקרא מוחמד ש', יליד 1995, מהעיירה אל טירי בדרום לבנון. לטענת הלבנונים הוא גויס על ידי המוסד דרך רשתות חברתיות

דיווח בלבנון: אזרח נעצר בגין שיתוף פעולה עם המוסד
אילוסטרציה צילום: שאטרסטוק

ערוץ אל קודס אל ערבי פרסם תחקיר על מוחמד ש, תושב הכפר טיר בדרום לבנון, שגויס למודיעין הישראלי לפני כשנתיים (טרם המלחמה). לפי התחקיר, סוכן שנקרא "תום" הוא שגייס את מוחמד דרך הרשת (באפליקציית מסנג'ר) כשהתחזה לפעיל בארגון שמסייע לנזקקים. לאחר מכן עבד מוחמד עם סוכן אחר שנקרא "אמיר".

עוד נאמר בתחקיר כי מוחמד קיבל בסך הכול 7.500 דולרים תמורת איסוף מידע על מקומות ונקודות ציון באזור צור ודרום לבנון וספציפית על ריכוזים של חיזבאללה ועל מצלמות מעקב בכפרים.

מוחמד יליד 1995 ביקש ממפעיליו לשוב ולהשתייך לחיזבאללה (ככה"נ כסוכן) ובהמשך הוצע למוחמד לעבור לישראל ולהתאמן שם אך זה סירב. על פי התחקיר, מוחמד נעצר על ידי מנגנוני הביטחון בלבנון בכפר חראיב והוא הודה ששיתף פעולה עם המוסד בשנתיים האחרונות ודרשו ממנו לעבור לפעול כאח בבית חולים בדאחייה בביירות אך לאחר שסירב הסכימו שיעבוד כאח במרכז רפואי בכפר מיס א-ג'בל בדרום לבנון.

עיתון אל-אח'באר, המקורב לחיזבאללה, דיווח כי "גיוס מוחמד ש. לא היה שונה מפעולות הגיוס שהמוסד פעיל בהם כבר שנים דרך הרשתות החברתיות, מוחמד קיים אינטראקציה דרך פוסטים בפייסבוק, והעלה פרסומות למסעדות ולמכוניות שהבטיחו לזכות בפרסים, המוסד צד אותו באביב 2023.

העצור סיפר לחוקרים כי הסוכן בשם "אמיר" התקשר אליו ואמר לו שהוא לבנוני, לא פלסטיני, ואמר לו שיעביר לו 500 דולר באמצעות הדואר. חמישה ימים לאחר קבלת הכסף, אמיר פנה אליו שוב, ומוחמד הבין ממנו בעקיפין שהוא שייך לגורם ישראלי, ושאל אותו אם הוא רוצה לעבוד אצלו בתמורה לסכומי כסף.

הוא התבקש לקנות כרטיס סים סלולרי שלא רשם על שמו וטלפון שבו פועלת מערכת אנדרואיד, המצוידת במצלמה טובה וסוללה עמידה לאורך זמן.

הסוכן חשף בעדותו, "המפעיל הציע לי העברה לישראל, וביקש ממני לנסוע על האופנוע שלו לגבול, כשהמוסד פועל להכניס אותו לישראל, שם ישהה ​​כשבועיים להתאמן. עם זאת, הוא סירב לעשות זאת מחשש להיחשף, ואז "אמיר" הציע לו טיול לפגוש אותו בארץ אחרת", אך לפני שזה קרה מוחמד ש. נעצר, ב-20 בפברואר.

 

 

חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל המוסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}