ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
לאחר ההחלטה

ארה"ב הזהירה את בריטניה נגד ביטול רשיונות ייצוא הנשק לישראל

ארה"ב הזהירה את בריטניה שעצירת 30 משלוחי הנשק לישראל עלולה לפגוע במאמצים להשיג הפסקת אש בעזה. ה'דיילי טלגרף' דיווח, כי ארה"ב עודכנה על ההחלטה לפני שהוכרזה ביום שני

ארה"ב הזהירה את בריטניה נגד ביטול רשיונות ייצוא הנשק לישראל
מטוס קרב אדיר F35 צילום: דובר צה"ל

ביום שני השבוע הודיע ​​שר החוץ של בריטניה, דיוויד לאמי, כי "לאחר בדיקה יסודית של חודשיים", הממשלה קבעה כי קיים "סיכון ברור" שישראל תשתמש בציוד צבאי מתוצרת בריטניה שמפר את המשפט ההומניטארי הבינלאומי במלחמה בעזה.

כתוצאה מכך, כ-30 מתוך 350 רישיונות הייצוא הקיימים לרכיבים צבאיים, כולל חלקים למטוסים ולמסוקים, הושעו זמנית. מקורות בבית הלבן אמרו שהם מרגישים מאוכזבים מההחלטה.

"הם הבטיחו לנו שהם לא יעשו את זה", אמר מקור ממשלתי לערוץ הבריטי ITV, ה'דיילי טלגרף' דיווח, כי ארה"ב עודכנה על ההחלטה לפני שהוכרזה ביום שני.

ראש הממשלת נתניהו הגיב בחריפות להחלטת בריטניה, וגינה אותה "מבישה", אך טען כי ישראל תמשיך במערכה הצבאית נגד חמאס "עם או בלי נשק בריטי".

ארה"ב הזהירה את בריטניה מפני השעיית מכירת נשק, על רקע החשש שההחלטה עלולה לפגוע בניסיונות להביא להפסקת אש, כך אמר מקור ממשלתי בכיר ל"טיימס" הלונדוני.

דובר הביטחון הלאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי, סירב להתייחס ספציפית להחלטת בריטניה אך אמר לכתבים כי ארה"ב ממשיכה לתמוך ביכולות ההגנה של ישראל ואין קביעה שהופרו חוקים הומניטריים כלשהם.

 

בריטניה ארה"ב מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}