ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
לקראת פריצת דרך?

ראש המוסד ברנע דן עם ראש ממשלת קטאר בהצעה החדשה לעסקה

ראש המוסד דדי ברנע נפגש ביום שני בדוחא עם ראש ממשלת קטאר, לפגישה שעסקה בעיקרה בהצעה החדשה לעסקת חטופים. בכיר ישראלי: "שני הצדדים לא יאהבו את ההצעה הזו"

ראש המוסד ברנע דן עם ראש ממשלת קטאר בהצעה החדשה לעסקה
ראש המוסד דדי ברנע צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ראש המוסד דדי ברנע, עסק במהלך פגישתו בדוחא ביום שני עם ראש ממשלת קטאר, מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני, בהצעת הגישור החדשה עליה עובדות המתווכות בניסיון להוביל לפריצת דרך במגעים - כך דווח ב"וואלה". 

מקור זר אמר כי השניים בחנו דרכים שונות לצמצום הפערים בין הצדדים לקראת הצגת ההצעה. בקטאר לחצו על ראש המוסד להתגמש בכמה סוגיות שחשובות למצרים ולחמאס, ובהן גם סוגיית ציר פילדלפי. 

בכיר ישראלי טען כי "הרעיון של הצעת הגישור הוא לחדד את ההכרעה הנחוצה. שני הצדדים לא יאהבו את ההצעה הזו". 

דובר הבית הלבן ג׳ון קירבי אמר אתמול: "אנחנו עובדים עם קטאר ומצרים על הצעה לעסקה לשחרור חטופים, הפסקת אש וסיוע הומניטארי לתושבי עזה. אין לנו לוח זמנים להצגתה אבל מה שקרה בסוף השבוע עם רצח החטופים רק ממחיש שמדובר בעניין דחוף".

מוקדם יותר השבוע אמר נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כי נתניהו לא עושה מספיק כדי להגיע לעסקה לשחרור חטופים. בסביבת ראש הממשלה הגיבו: "תמוה שנשיא ארצות הברית לוחץ על ראש הממשלה שהסכים להצעה האמריקנית כבר ב-31 במאי ולהצעת הגישור האמריקנית ב-16 באוגוסט, ולא על סינוואר שממשיך לסרב בתוקף לכל עסקה".

מלחמת חרבות ברזל ראש המוסד קטאר חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}