י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
ממשיכים בשגרת חייהם

מתקפה על אוקראינה; מושב זקנים יהודי בקייב נפגע מההפצצות

המלחמה באוקראינה מחריפה, ובית אבות יהודי בעיר הבירה קייב נפגע מרסיס של מיירט טיל. מדובר במבנה בו שוהים 45 קשישים יהודיים, שפונו בתחילת המלחמה לקרפטים, ולאחרונה חזרו לקייב

מתקפה על אוקראינה; מושב זקנים יהודי בקייב נפגע מההפצצות
הפגיעה בבית האבות היהודי בקייב צילום: הקהילה היהודית באוקראינה

המתקפה הרוסית על אוקראינה, והירי של עשרות הטילים לעבר מרכזי המגורים: בית אבות יהודי בעיר קייב, בירת אוקראינה, נפגע מרסיס של מיירט טיל במהלך הלילה. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים באירוע.

המוסד, המכיל כ-45 דיירים קשישים יהודים, הוא היחיד מסוגו בקייב. הבניין בן חמש הקומות מספק לדייריו את כל צרכיהם, כולל בית כנסת, מנייני תפילה, צוות רפואי ורופא שיניים, והוא מופעל על ידי הקהילה היהודית, בראשות הרב הראשי של אוקראינה, הרב יעקב בלייך.

בתחילת המלחמה, כל הדיירים פונו לאזור הקרפטים יחד עם כ-500 אנשים נוספים מהקהילה היהודית המקומית ופליטים מאזורים אחרים. לאחרונה, הדיירים חזרו למוסד.

בקהילה היהודית המקומית אומרים כי המוסד ממוקם בפרוורי הבירה, כ-30 דקות נסיעה ממרכז הקהילה היהודית בקייב, וכי בתחילת המלחמה, טנקים רוסיים היו ממוקמים מול הבניין, מה שגרם לדיירים להרגיש שהם נמצאים בלב הלחימה.

למרות הנזק שנגרם מהרסיס, כל הדיירים בטוחים וממשיכים בשגרת חייהם במוסד.

לפני מספר ימים, היה הרב הראשי הרב יעקב בלייך נציג הקהילה היהודית באירועים הרשמיים של יום העצמאות לאוקראינה, עם הנשיא זלנסקי ובכירי המדינה. הרב בלייך נאם במקום וציין בדבריו את הסבל הרב ואת הצער שחווים אנשים רבים כל כך מהמלחמה הארוכה, והתפלל לסיומה, מתוך ניצחונה ושמירה על עצמאותה של אוקראינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה הרב בלייך קייב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}