י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
בגיל 80

ממקימי עיירת התורה לייקווד: הרב ישראל שנקולבסקי זצ"ל

במשך יותר מ-40 שנה, היה הרב ישראל זצ"ל גורם מפתח מאחורי צמיחת עולם התורה בעיירה לייקווד. מאמציו הבלתי נלאים של הרב ישראל זצ"ל נגעו בכל היבט בקהילה, מחינוך ועד ארגוני סיוע כולל ארגון הצלה

ממקימי עיירת התורה לייקווד: הרב ישראל שנקולבסקי זצ"ל
ר' ישראל שנקולבסקי זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: הרב ישראל שנקולבסקי זצ"ל, אחד העסקנים הוותיקים והגדולים של לייקווד, שעזר להקים את היסודות להפיכת העיירה למקום תורה משגשג, נפטר אתמול בגיל 80.

בנוסף לעבודתו עם הממשל המקומי המחוזי, המדינתי והפדרלי במשך יותר מ-40 שנה, היה הרב ישראל גם גורם מפתח מאחורי צמיחת עולם התורה בעיירה, כולל הקמת בית הספר לבנות 'בית קיילה'. הלוויתו התקיימה אתמול אחר הצהריים (שלישי) מבית המדרש בית יצחק של 'בית מדרש גבוה', הוא יובא למנוחות בארץ.

באדיבות המצלםמודעת האבלצילום: באדיבות המצלם

ההלוויה תצא מבית הלוויות שמגר להר המנוחות בירושלים, תחילת הלויה 19:45 שעון ישראל, 12:45 שעון ארצות הברית, שידור חי לצפיה בהלוויה.

מאמציו הבלתי נלאים של הרב ישראל זצ"ל נגעו בכל היבט בקהילה, מחינוך ועד ארגוני סיוע כולל ארגון הצלה. באמצעות מסירות בלתי נלאית, יצר ר' ישראל קשרים חזקים עם פקידים ברחבי המדינה, וזכה לכבוד והכרה גם במרחקים. אחד ההישגים הבולטים שלו היה במחוז אושן, הוא פעל להבטיח את כבוד המת בנסיבות טרגיות, שהרוגים יהודים בתאונות דרכים לא יאלצו לעבור ניתוח.

המספר שלו בארגון הצלה היה מספר אחד, הוא אייש את קווי הטלפון של ארגון הצלה בלילות בכל יום במשך כ-25 שנה. קשריו של ר' ישראל בזירה הפוליטית אפשרו לו לעבוד בצורה יעילה עם גורמים מקומיים, מחוזיים ומדינתיים כדי לסייע בצורכי ציבור, והשפעתו הייתה מכרעת בעיצוב לייקווד לקהילה המשגשגת שהיא כיום.

הודות לעבודתו של ר' ישראל, גורמים בקהילה היו זוכים למענה מהיר בשיחות טלפון למשרדי המדינה. ב-2017 זכה הרב ישראל זצ"ל לכבוד רב על פעילות 40 שנה למען הקהילה.

יהי זכרו ברוך.

הרב ישראל שנקולסקי לייקווד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}