ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
כולל הנייה ודף

משרד המשפטים האמריקאי הגיש כתבי אישום נגד בכירים בחמאס

משרד המשפטים האמריקני הגיש כתבי אישום נגד בכירי חמאס שחלקם כבר חוסלו, בגין מעורבותם בטבח ה-7 באוקטובר. במסמך מפורטים אירועי הטבח בנובה ובקיבוצים, "לפחות 43 אזרחים אמריקנים נרצחו ו-10 נוספים נחטפו" נכתב

משרד המשפטים האמריקאי הגיש כתבי אישום נגד בכירים בחמאס
מחבלי חמאס צילום: פלאש 90

משרד המשפטים בארה"ב הגיש כתבי אישום נגד בכירי חמאס איסמעיל הנייה, יחיא סינוואר, מוחמד דף, מרוואן עיסא, חאלד משעל ועלי ברכה, כולם בכירי הנהגת חמאס, בגין מעורבותם בטבח 7 באוקטובר, חלקם כבר חוסלו.

כתב האישום כולל שבעה אישומים בסך הכול על מאורעות טבח 7 באוקטובר. המסמך מזכיר בין השאר את הטבח במסיבת הנובה ברעים, את הטבח בקיבוץ בארי, ניר עוז, כפר עזה, חולית, חוף זיקים, כרם שלום וסופה.

בהודעת המשרד נכתב: "הנאשמים הם מנהיגים בכירים של חמאס האחראים לתכנון, תמיכה וביצוע של התקפות הטרור של חמאס בישראל ב-7 באוקטובר שהובילו לרציחות אכזריות של יותר מאלף אזרחים חפים מפשע, כולל למעלה מ-40 אזרחים אמריקאים".

האישומים מתייחסים לתפקידם המרכזי של הנאשמים בתכנון, תמיכה וביצוע מעשי הזוועה שביצע חמאס בישראל ב-7 באוקטובר 2023, הכוללים "רציחות וחטיפות של אינספור אזרחים חפים מפשע, כולל אמריקאים. אזרחים, שהיוו את שיאו של מסע הטרור והאלימות בן עשרות השנים של חמאס נגד ישראל ובעלות בריתה, כולל אזרחים אמריקאים".

"משרד המשפטים האשים את יחיא סינוואר ומנהיגים בכירים אחרים של חמאס בגין מימון, הכוונה במשך עשרות שנים של רצח אזרחים אמריקאים וסיכון הביטחון הלאומי של ארצות הברית", אמר התובע הכללי מריק גרלנד.

"ב-7 באוקטובר טרוריסטים של חמאס, בראשות נאשמים אלה, רצחו כמעט 1200 בני אדם, בהם למעלה מ-40 אמריקאים, וחטפו מאות אזרחים. בסוף השבוע נודע לנו שחמאס רצח שישה אנשים נוספים שהם חטפו והחזיקו בשבי במשך קרוב לשנה, ביניהם הרש גולדברג-פולין, ישראלי אמריקאי בן 23. אנחנו חוקרים את הרצח של הרש וכל אחד מהרציחות האכזריות של חמאס של אמריקאים, כפעולת טרור. מה שנחשף רק חלק אחד מהמאמץ שלנו לגלות את פעולות חמאס. הפעולות האלה לא יהיו האחרונות שלנו".

סגנית התובע הכללי ליסה מונקו אמרה. "מאז אותו יום נורא, פעלנו לחקור ולהטיל אישומים על האחראים, ולא ננוח עד שכל אלה שחטפו או רצחו אמריקאים יובאו לדין. מחשבותינו ממשיכות להיות עם משפחותיהם של כל קורבנות הפיגוע הברברי הזה".

"משימת הליבה של החטיבה לביטחון לאומי היא להגן על אמריקאים מפני טרוריסטים אלימים וארגונים קיצוניים כמו חמאס", אמר עוזר התובע הכללי מתיו אולסן מהמחלקה לביטחון לאומי של משרד המשפטים. "הזוועות שביצע חמאס בישראל ב-7 באוקטובר הן בלתי נסבלות, ומשרד המשפטים לא ינוח ויטיל על חמאס אחריות על ביצוע מסע הטרור, המוות וההרס שלו".

איסמעיל הנייה חמאס ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל מוחמד דף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}