י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
דורשים עסקה

עצורים בהפגנה בתל אביב, עימותים קשים עם המפגינים: "נתניהו מפקיר, נתניהו לא כשיר"

מפגין נעצר בירושלים לאחר שקרע את תמונתו של אלחנן קלמנזון הי"ד שנפל ב-7 באוקטובר. עימותים בהפגנה בתל אביב. עימותים קשים תועדו בין שוטרים למפגינים במקום לאחר הבערת האש בתל אביב

עצורים בהפגנה בתל אביב, עימותים קשים עם המפגינים: "נתניהו מפקיר, נתניהו לא כשיר"
ההפגנה בתל אביב צילום: דוברות המשטרה

ההפגנות ברחבי הארץ נמשכות בקריאה להשבת החטופים ועסקה עם חמאס. הערב (שלישי) מתקיימת הפגנה בשער בגין של הקריה בתל אביב, במעון ראש הממשלה בירושלים, בצומת אורים, בגשר יקום, בצומת שערי חדרה, בצומת ראש פינה, בצומת הקשתות, בצומת רעננה ובמכון ויצמן ברחובות.

ליד הקריה בדרך בגין בתל אביב התכנסו אלפים וצעקו "תעצרו את העולם, האחים שלנו שם". המפגינים קראו קריאות נגד נתניהו: "נתניהו מפקיר, נתניהו לא מחזיר נתניהו מפקיר, נתניהו לא כשיר". במהלך ההפגנה הודלקה גם מדורה על הכביש, ומפגינים קראו מסביבה: "אנחנו לא נפקיר אותם".

בווינט דווח כי על גדר בדרך בגין נתלה מיצג של בובות בדמות שש גופות עטופות בבד מוכתם באדום שמסמלות את ששת החטופים שנרצחו בשבי בשבוע שעבר.

מאות הפגינו הערב גם בצומת כרכור בכביש 65, ועשרות בצומת העוגן בעמק חפר. בהרצליה הניפו מפגינים שלט שבו נכתב "כיכר מפקיר ציון" ליד ביתו של ח"כ יולי אדלשטיין. גם בצומת רעננה בכביש 4 התאספו מפגינים.

מהמשטרה נמסר: "הערב משטרת ישראל נערכה בכוחות גדולים לאבטחה ושמירה על הסדר הציבורי, במסגרת מחאה ברחוב בגין  ליד הקריה בתל אביב. לרשות המוחים נסגר רחוב בגין באזור הקריה במטרה לאפשר איזון בין חופש המחאה באופן לגיטימי, לבין חופש התנועה תוך פגיעה מינימלית בשגרה".

המפגינים מציתים אש צילום: דוברות המשטרה

עוד נמסר: "למרות האישור שניתן ומתחם מוסדר שנקבע לטובת המחאה, המפגינים הדליקו מדורות ומנעו מהשוטרים לכבות אותן, תוך הפרה בוטה של החוק ואי ציות להוראות השוטרים, ותקיפתם  בעימותים מיותרים. למרות הסכנות הכרוכות בהדלקת המדורות על הכביש ובניגוד לחוק, מפירי הסדר המשיכו לעבור על החוק ולסכן את עצמם ואת השוטרים". כאמור,המשטרה עצרה 3 חשודים בגין הפרות הסדר  ותקיפת שוטרים.

ההפגנה בתל אביב צילום: דוברות המשטרה

בנוסף במהלך מחאה המתקיימת סמוך לכיכר פריז בירושלים,  ניגש אחד המפגינים (35, ירושלים) לעבר מספר כרזות הנושאות את תמונותיהם של חללי צה"ל, והחל משחית תוך שקרע את תמונתו של סרן במיל. אלחנן מאיר קלמזון הי"ד. 

שוטר תחנת מוריה במחוז ירושלים שהבחין במעשה המביש, עצר את החשוד והוא הועבר לחקירה בתחנת המשטרה.

הפגנה מלחמת חרבות ברזל ראש הממשלה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}