י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
בהצהרה מיוחדת

גנץ ואינזקוט תקפו: "מצבה של ישראל לא יקום וייפול על פילדלפי"

גנץ הבהיר בהצהרה כי, "צריך להחזיר את החטופים גם במחיר כבד מאוד". לדבריו, "נחזור לפילדלפי אם נידרש". איזנקוט: "מדינת ישראל נמצאת בנקודת השפל החמורה ביותר מאז כינונה. טרם השגנו מטרה אחת ממטרות המלחמה"

הצהרת גנץ ואיזנקוט
הצהרת גנץ ואיזנקוט צילום: תומר נויברג, פלאש 90

יו"ר המחנה הממלכתי, חה"כ בני גנץ, וחה"כ גדי איזנקוט מסרו הערב (שלישי) הצהרה לתקשורת בתגובה לנאומו של ראש הממשלה נתניהו אמש בו דיבר על חשיבות השליטה הישראלית של ציר פילדלפי. "ציר פילדלפי הוא לא האיום הקיומי על מדינת ישראל – אלא ציר הרשע של איראן", אמר גנץ.

"אתמול, רה"מ הציג מספר טיעונים, חלקם כבדי משקל וחלקם חסרי שחר", אמר גנץ. "אבל ראש הממשלה לא הישיר מבט לציבור ואמר את האמת: שהוא לא יביא את החטופים בחיים. שהוא לא יגן באמת על הסוגר הדרומי. שהוא לא ישיב את תושבי הצפון לבתיהם. שהוא לא ימנע מאיראן נשק גרעיני. אותי זה לא הפתיע, משום שבמשך התקופה שישבנו בקבינט המלחמה, נתניהו עיכב את היכולת להתקדם לעסקאות החטופים באופן סדרתי, כולל במתווה הראשון". 

עוד אמר: "זה לא מפתיע אותי משום שכבר בתחילת המלחמה, כשביקשנו להרחיב את הלחץ הצבאי לחאן יונס ולאחר מכן לרפיח, נתניהו היסס ובלם. גם כשרצינו לבנות פרוזדור בציר מורג, כדי לטפל באופן מהיר בגזרה הדרומית, בלי האתגרים המדיניים של ציר פילדלפי, נתניהו סירב. זה לא מפתיע אותי, משום שנתניהו סירב ועדיין מסרב להכניס את החזרת תושבי הצפון הבוער והנטוש הביתה בביטחון ומהר ככל הניתן כמטרת מלחמה. וזה לא מפתיע אותי, כי נתניהו מתעסק בשרידות פוליטית, ופוגע ביחסים האסטרטגים עם ארצות הברית, בזמן שאיראן מתקדמת לעבר גרעין".

לדבריו, "השליטה בציר פילדלפי חשובה נגד הברחות והתעצמות. אבל נתניהו יודע שמגדלי תצפית לבדם הם מטווח ברווזים ללוחמינו ולא בולמים מנהרות. נתניהו יודע שיש תוכנית שקידמה מערכת הביטחון לחסימה תת-קרקעית של המנהרות שהיא הפתרון האמיתי לציר, כולל מעורבות ישראלית - אבל נתניהו לא מקדם אותה ביטחונית ומדינית, ולא נפגש עם נשיא מצרים סיסי. נתניהו לא מעצב פתרון למעבר רפיח - המקום שבו עוברים חומרים דו-שימושיים".

גנץ תקף: "רק לפני כמה חודשים אמר נתניהו שאחרי השמדת הגדודים ברפיח, נגיע לניצחון המוחלט. מסתבר שהמציאות היא לא סיסמאות קמפיין. הסיפור הוא לא פילדלפי - אלא היעדר קבלת הכרעות אסטרטגיות באמת. בישיבת הקבינט הראשונה במלחמה אמרתי שילדים שלא עלו לכיתה ט', עוד יילחמו בעזה. זו אכן מציאות חיינו. מי שמעלה בדעתו שלא נוכל לחזור להילחם, מי שחושב שסינוואר ירים ידיים וילך להסדרה ארוכת שנים – עדיין ישן בשישה באוקטובר".

"כמו שנכנסנו לעזה לתמרון כשהוא היסס, כמו שהלכנו על המתווה להשבת החטופים שהוא ניסה למסמס, כמו שחזרנו להילחם כשצריך היה לאחר המתווה הקודם, בדיוק כך אנחנו נחזור לפילדלפי אם וכאשר נידרש", המשיך שר הביטחון לשעבר. "כמו שנחזור לפעול בזיתון ובח'אן יונס ובכל מקום אחר. ואם נתניהו לא מבין שאחרי 7.10 הכול השתנה, אם יש לו ספק שסינוואר יחוסל, שנגיע לאן שצריך תמיד, אם הוא לא מספיק חזק לעמוד בלחץ הבין-לאומי – שיניח את המפתחות וילך הביתה". 

גנץ הוסיף: "צריך להביא עסקה - בין שבשלבים ובין שבשלב אחד. העיקר שנגיע למתווה להשבת חטופים ונממש אותו. עלינו להבטיח בניית מכשול תת-קרקעי לאורך פילדלפי ולהפנים שנידרש לשחרר רוצחים ארורים. גם ברגעים הקשים האלו, נזכור שעם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה. פעלנו שנה, נפעל עוד שנים. צריך לעלות למתקפה בצפון ולהחזיר את התושבים. צריך לטפל באיום שבונה מולנו איראן".

בלשכת ראש הממשלה מסרו בתגובה לגנץ: "המציאות מדברת בעד עצמה. מאז שגנץ ומפלגתו פרשו מהממשלה, ישראל חיסלה את רמטכ"ל חמאס ואת רמטכ"ל חיזבאללה, תקפה את החות'ים, כבשה את ציר פילדלפי - צינור ההתחמשות של חמאס, וביצעה התקפת מנע נגד חיזבאללה שסיכלה את תוכניתו הזדונית והשמידה אלפי רקטות שכוונו לגליל. מי שלא תורם לניצחון ולהשבת חטופינו, מוטב שלא יפריע".

חבר הכנסת איזנקוט אמר בהצהרה: "צפיתי בנאום ההפחדה של נתניהו. אני לא מקל ראש באיום, אני מכיר אותו היטב. אני סומך על צה"ל על התוכניות שהוא הציג. הבעיה היא בדה-לגיטימציה שהוא עושה לשר הביטחון ולמפקדי צה"ל, וזה מטריד, וגם הדוגמאות ההיסטוריות לגבי ההתנתקות שהוא תמך בה. מדינת ישראל נמצאת בנקודת השפל החמורה ביותר מאז כינונה, טרם השגנו אף אחת ממטרות המלחמה שהוגדרו.

אחרי המחדל הגדול ביותר, השבת החטופים הייתה ועודנה משימה בקדימות עליונה. לוחמים עזי נפש שילמו מחיר בחייהם להשיבם לארץ. ראינו את השותפים מאיימים עליך גם כשהם לא היו בחדר, מצבה האסטרטגי של ישראל לא יקום וייפול על פילדלפי. אם לא נעמוד במשימת השבת החטופים, זה יהיה גזר דין מוות עבורם. אנחנו רואים כמה שילמו בחייהם בגלל העיכובים".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בני גנץ בנימין נתניהו גדי איזנקוט מלחמת חרבות ברזל ציר פילדלפי חטופים עסקת חטופים איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}