י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
פרסום ראשון

סמוטריץ' לחכי"ם: "יש בש"ס מתנגדים לרב כהנא"; בכירים בש"ס מתנערים: "מה שסמוטריץ' יבקש – נעשה"

מספר ח"כים בציונות הדתית ביקשו מסמוטריץ' להכריז פומבית על תמיכה בגר"מ כהנא לרב הראשי. סמוטריץ מצידו טען כי הוא מחכה לש"ס שכן "יש שם כאלה שמתנגדים לרב כהנא" • אלא שבכירים מאוד בש"ס מתנערים מהדברים: "לא מתערבים לסמוטריץ' בעניין הרה"ר, מה שהוא יבקש – נעשה"

סמוטריץ' לחכי"ם: "יש בש"ס מתנגדים לרב כהנא"; בכירים בש"ס מתנערים: "מה שסמוטריץ' יבקש – נעשה"
כנס התמיכה ברב כהנא צילום: באדיבות המצלם

פרסום ראשון: מספר חברי כנסת מסיעת הציונות הדתית פנו בימים האחרונים ליו"ר המפלגה, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', ואמרו כי יש צורך לצאת בהכרזה פומבית למען מועמדותו של הגאון רבי מאיר כהנא לתפקיד הרב הראשי לישראל.
 
החכי"ם טענו לסמוטריץ' כי "הציבור הציוני דתי מצפה שהסיעה תפעל על פי החלטת ועדת הרבנים בציונות הדתית בראשות הגאון רבי יעקב אריאל שבחרה ברב כהנא כמועמדה המוסכם לתפקיד הרב הראשי, וכי התייצבות הסיעה לצידו תבטיח את בחירתו ברוב קולות גדול.
 
על פי מקורות בסיעה, סמוטריץ' ענה לחכי"ם כי הוא ממתין עם ההכרזה הפומבית בעד הרב כהנא עד שיסתדרו הדברים בסיעת ש"ס לגבי המועמד שלהם לתפקיד הראשון לציון וגם לגבי הרב האשכנזי כשהוא מוסיף: "יש כאלה בש"ס שמתנגדים לרב כהנא". עם זאת, סמוטריץ' הבהיר להם כי הוא לא מתכוון לתמוך באף מועמד אחר. "או שאתמוך פומבית ברב כהנא, או שלא אצא פומבית עם זה".

אלא שבניגוד לדברי סמוטריץ', בכירים מאוד בסיעת ש"ס מתנערים לחלוטין מהטענה ל"התנגדות לרב כהנא" ואומרים כי אין להם כל כוונה להתערב בנעשה בגזרת הרב הראשי.
 
"יש לנו הסכם עם סמוטריץ' לתמיכה משותפת בראשון לציון וברב הראשי לישראל, זה מעוגן גם בהסכם הקואליציוני. אנחנו לא מתערבים לו והוא לא מתערב לנו, ולכן מי שהוא יבחר כמועמד – יקבל את כל עשרות הקולות של סיעת ש"ס בגוף הבוחר".

בצלאל סמוטריץ' ש"ס מאיר כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}