י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
נחתם הסכם גג

32,000 דירות ייבנו: העיר שתהפוך להיות מהגדולות ביותר בדרום

נחתם הסכם גג בין רשות מקרקעי ישראל לעיר נתיבות במסגרתה ייבנו כ-32,020 יח"ד חדשות בעיר בשנים הקרובות

 32,000 דירות ייבנו: העיר שתהפוך להיות מהגדולות ביותר בדרום
הדמייה צילום: דרמן ורבקל אדריכלות

שר הבינוי והשיכון, יו״ר מועצת מקרקעי ישראל השר יצחק גולדקנופף, יחד עם מנכ״ל מועצת מקרקעי ישראל, ינקי קווינט, חתמו עם ראש עיריית נתיבות, יחיאל זוהר, על הרחבת ההסכם גג בעיר נתיבות, לפיה ייבנו כ-32,020 יח"ד חדשות בעיר בשנים הקרובות, במסגרתו תוכפל נתיבות ותהפוך להיות אחת הערים הגדולות בדרום.

הסכם הגג שנחתם היום (שלישי) יכללו שתי שכונות ענק בהיקף של כ-32,020 יח"ד ושטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של 1,238,746 מטר מרובע.

שכונה אחת - שתוקם - "נתיבות צפון" – (תמ"ל/1124) בשטח של כ- 4.3 אלף דונם תכלול כ-20,020 יח"ד ובנוסף כ-938,000 מ"ר למסחר ותעסוקה. כמו כן שטחים למוסדות חינוך וציבור, שבילים, תשתית דרכים ואזורי פנאי, נופש וספורט, ושטחים ציבוריים נרחבים.

בנוסף תוקם שכונה נוספת - "רמת נתיבות" - בשטח של כ-3.7 אלף דונם שתמנה כ-12,000 יח"ד,

בשלב הראשון ישווקו כ-2,500 יח"ד מתוכנית זאת, (*תוספת נוספת תקבע במועד מאוחר יותר בהתאם לתשתיות ולתכנון עתידי). ובנוסף כ-300,000 מ"ר למסחר ותעסוקה וכמו כן שטחים למוסדות חינוך וציבור, שבילים, תשתית דרכים ואזורי פנאי, נופש וספורט, ושטחים ציבוריים נרחבים.

השר גולדקנופף אמר: "לפני המלחמה היתה העיר נתיבות מדורגת גבוה בטבלאות הביקושים בארץ והמטרה שלנו במשרד הבינוי והשיכון היא לא רק להחזיר את העיר למצב הקודם אלא להביא אותה למצב טוב עוד יותר. הפרחת הנגב היא משימה לאומית שתסייע לפתרון מצוקת הדיור. פיתוח והרחבת הישוב היהודי בנגב היא תשובה מוחצת לארגון הטרור חמאס ולזוועות שביצע כאן בדרום.

לצד הרחבת העיר, יביא ההסכם גם לפתרונות תחבורה שיחזקו את הקישוריות והחיבוריות בין עיר לכבישים ארציים, פיתוח של מוסדות חינוך תומכי דיור, השקעה נרחבת בתשתיות והקמה של מרכז לרפואה דחופה".

נתיבות דרום הסכם גג דירות משרד הבינוי והשיכון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}