י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בשל הפרת סנקציות

ארצות הברית החרימה את מטוסו של נשיא ונצואלה

ארצות הברית החרימה את מטוסו של נשיא ונצואלה ניקולאס מדורו בשל כך שרכישתו הפרה את הסנקציות האמריקניות. במשרד החוץ של ונצואלה הגיבו בזעם על החרמת המטוס וכינו את המהלך האמריקני כ"מעשה של פיראטיות"

ארצות הברית החרימה את מטוסו של נשיא ונצואלה
הנשיא בפנייה לתומכיו צילום: מתוך הסרטון

ארצות הברית החרימה את מטוסו של נשיא ונצואלה, ניקולאס מדורו, לאחר שקבעה כי רכישתו הפרה את הסנקציות האמריקניות. כוחות ארה"ב הטיסו את המטוס המוחרם לפלורידה. 

החרמת המטוס ברפובליקה הדומיניקנית מסמנת הסלמה ביחסית בין המדינות, זאת כאשר ארה"ב ממשיכה לחקור את מה שהיא רואה כהתנהלות מושחתת של ממשלת ונצואלה.

"זה שולח מסר לפסגה", אמר אחד מבכירי ארה"ב ל-CNN. "תפיסת מטוסו של ראש המדינה הזר היא דבר בלתי נסבל בעניינים פליליים. אנחנו שולחים כאן מסר ברור שאף אחד לא מעל החוק, אף אחד לא מעל להישג ידם של הסנקציות של ארה"ב".

המטוס תואר על ידי גורמים רשמיים כ"מקבילה של ונצואלה לאיר פורס 1", והוא צולם בביקורים ממלכתיים קודמים של מדורו ברחבי העולם.

נשיא הרפובליקה הדומיניקנית, לואיס אבינאדר, אמר כי המטוס שנתפס על ידי ארה"ב ביום שני לא נרשם תחת שם ממשלת ונצואלה, אלא תחת "שם של אדם אחר".

התובע הכללי של ארה"ב, מריק גרלנד, אמר כי "משרד המשפטים תפס מטוס שנרכש באופן בלתי חוקי תמורת 13 מיליון דולר והוברח מארצות הברית לשימושם של ניקולס מדורו ומקורביו".

במשרד החוץ של ונצואלה הגיבו בזעם על החרמת המטוס וכינו את המהלך האמריקני כ"מעשה של פיראטיות".

ונצואלה ארצות הברית מטוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}