ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
לאחר חיסול המחבל

האם השכולה באו"ם: "100 מחבלים הסתערו עם מצלמות ראש ותיעדו את רצח בני"

סבין תעסה, שבעלה גיל ובנה אור נרצחו ב-7 באוקטובר הופיעה בפני הוועדה לזכויות הילד של האו"ם בז'נבה. "אני מחזיקה בתיעוד שמראה את הזוועה של הרצח של בני ובעלי. יהודים ומוסלמים חיים ביחד בישראל, והבעיה היא חמאס וחיזבאללה. ארגוני טרור שרוצחים נשים, ילדים, גברים, מבוגרים ואפילו את בני ארצם"

האם השכולה באו"ם: "100 מחבלים הסתערו עם מצלמות ראש ותיעדו את רצח בני"
אחמד פוזי נאצר מוחמד ואדיה מנתיב העשרה שחוסל צילום: דובר צה"ל

סבין תעסה, שבעלה גיל ובנה אור נרצחו ב-7 באוקטובר בנתיב העשרה ובחוף זיקים, הופיעה בפני הוועדה לזכויות הילד של האו"ם בז'נבה וסיפרה על הרצח המזעזע של בעלה ובנה בשבעה באוקטובר: "אני מחזיקה בתיעוד שמראה את הזוועה של הרצח של בני ובעלי, הילדים סובלים מטראומה ומפוסט-טראומה מאז האירועים".

היא התייחסה לדו קיום ולטבח הנורא: "יהודים ומוסלמים חיים ביחד בישראל, והבעיה היא חמאס וחיזבאללה. ארגוני טרור שרוצחים נשים, ילדים, גברים, מבוגרים ואפילו את בני ארצם. צריכים לשנות את הנרטיב ולהבין את המציאות. בזיקים, 100 מחבלים הסתערו ללא רחם עם מצלמות ראש ותיעדו את רצח בני - האם זה נורמלי?", כך דיווח איתמר אייכנר באתר ווינט.

סבין יצאה עם משלחת ישראלית בהובלת מנכ"ל משרד המשפטים, איתמר דוננפלד, ושגריר ישראל למוסדות האו״ם בז׳נבה, דניאל מרון. המשלחת כללה נציגים ממשרדי החוץ, המשפטים, הרווחה, החינוך, הבריאות והפרקליטות הצבאית. סבין תעסה, תושבת נתיב העשרה, שכלה את אור, בנה בן ה-17, ואת בעלה גיל, הי"ד, על ידי מחבלי החמאס בטבח ה-7 באוקטובר.

אור נרצח בחוף זיקים וגיל נרצח כשנזרק לעברו רימון ולאחר מכן המחבלים ביצעו וידוא הריגה על ידי ירי מטווח קצר, תוך שהגן על שני ילדיו. שני הילדים היו עדים לרצח אביהם והוכו קשות על ידי המחבלים. חלקים מאירוע זה תועדו ב"סרט הזוועות".

המשלחת הציגה בפני הוועדה את הדו"ח התקופתי האחרון בעניין יישום האמנה הבינלאומית לזכויות הילד בישראל. במהלך נאומו דוננפלד הציג את האתגרים והקשיים שחווים ילדים ונוער במלחמה. הוא קרא לחברי הוועדה לגנות את ארגוני הטרור חמאס וחיזבאללה ולתמוך במאמצים לשחרור כל החטופים המוחזקים בעזה, בהם משפחת ביבס- ירדן, שירי וילדיהם אריאל וכפיר.

אתמול פרסם דובר צה"ל כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מתחם ששימש מחבלים בארגון הטרור חמאס, בסמוך לבית החולים 'אל-אהלי' בעיר עזה. בתקיפה חוסלו שמונה מחבלי חמאס מגדוד דרג׳ תופאח, בהם אחמד פוזי נאצר מוחמד ואדיה, מפקד פלוגת הנוח׳בה בגדוד ופעיל במערך מצנחי הרחיפה של חמאס. ב-7 באוקטובר פשט ואדיה לנתיב העשרה באמצעות מצנח רחיפה ופיקד על הטבח ביישוב.

דובר צה"לאחמד פוזי נאצר מוחמד ואדיה בנתיב העשרהצילום: דובר צה"ל

ואדיה הוא המחבל ששתה קולה בתוך בית משפחת תעסה, לנגד עיניהם של ילדיו של גיל תעסה ששרדו את הטבח, לאחר שאביהם נרצח בידי המחבלים. בתקיפה חוסל מחבל נוסף שעסק בהתמחויות קרביות בתחום ההנדסה, צליפה ונ״ט, והיה אחראי על אספקת המטענים לפיצוץ הגדר בגזרת הגדוד במתקפת הטרור ב-7 באוקטובר.

סבין תעסה, התייחסה לחיסול המחבל אחמד פאוזי, שהוביל את הפלישה למושב, ואמרה ל-Ynet כי "אין מאושרת ממני ביום הזה. אבל כמו שקורן, הבן שלי המתוק שעמד בגבורה מפני הרוע, אמר לי - עד שלא נראה תמונה שלו שהוא מת לא נוכל להרגיש שסגרנו מעגל".

גיל תעסה מלחמת חרבות ברזל חמאס עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}