י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
ה'פגע וברח' בבני ברק

משפחת ההרוג זועמת על שחרור הנהג: "החלטה בלתי נתפסת, ביזיון לחיי אדם"

ארבעה ימים בלבד לאחר תאונת ה'פגע וברח' בבני ברק, בה נהרג ר' יצחק נוריאל הרמבם ז"ל, שוחררו למעצר בית הנהג ונוסע שהיה עמו, תושבי חורה בנגב. בני המשפחה זועמים: "איך משחררים אדם שדרס למוות וברח? זה ביזיון! זה הערך של חיי אדם?. הם יכולים לשבש חקירה ולתאם גרסאות" | עו"ד פאלוך: "עולה תמיהה גדולה מדוע בער למאן דהוא לשחרר את החשוד"

משפחת ההרוג זועמת על שחרור הנהג: "החלטה בלתי נתפסת, ביזיון לחיי אדם"
המשאית הפוגעת צילום: דוד קשת/ידיעות בני ברק

משפחתו של הרב יצחק נוריאל הרמב"ם ז"ל, שנהרג בתאונת ה'פגע וברח' ביום שישי האחרון בבני ברק, זועמת על ההחלטה לשחרר את הנהג המעורב בתאונה למעצר בית. התאונה הקטלנית, בה נהרג הרמב"ם, תושב פתח תקווה בן 75, הובילה לחקירה מהירה ולמעצר הנהג ונוסע שהיה עמו, אך בני המשפחה טוענים כי לא קיבלו מענה מספק מהמשטרה.

לפי החקירה, נהג משאית והנוסע תושבי חורה שבנגב, נכנסו ביום שישי בבוקר לעיר בני ברק, דרסו למוות את גבאי הצדקה הרב יצחק נוריאל הרמב"ם ז"ל ונמלטו מהזירה לאחר התאונה. מאוחר יותר המשאית והנהג אותרו על ידי המשטרה, יחד עם הנוסע.

במהלך החקירה נמצאו ממצאים על גלגל המשאית הקדמי השמאלי, החשודות כשייכים לקורבן התאונה, ובדגימה שנלקחה מהנהג נמצא חשד כי הוא היה תחת השפעת סמים בזמן התאונה.

למרות החשדות הכבדים, אחרי ארבעה ימים בלבד שוחרר הנהג למעצר בית בערבות של 5,000 שקלים, בהסכמת המשטרה. המשפחה, שנפגעה עמוקות מהחלטה זו, מביעה תסכול וזעם: "החוקרים שדיברו איתנו לא נתנו לנו פרטים משמעותיים, מעבר למה שקראנו בתקשורת," סיפר אחד מבני המשפחה. "בתקשורת אפילו קיבלנו יותר. איך משחררים אדם שפגע למוות וברח? זה ביזיון! זה הערך של חיי אדם?"

תיעוד מבצעי מד״אזירת התאונהצילום: תיעוד מבצעי מד״א

המשפחה מביעה דאגה כי שחרור הנהג למעצר בית עלול לאפשר לו לשבש את החקירה ולתאם גרסאות עם הנוסע שהיה עמו. "המשטרה אמרה שיש חשד שאחד מהם השתמש בסמים. זה בדיחה, מה זה הדבר? איזה משמעות יש לערבות של 5,000 שקלים? כשאנשים כאלה במעצר בית הם יכולים לשבש חקירה ולתאם גרסאות. הם הרגו בן אדם", הוסיפו בני המשפחה בזעם. בן משפחה נוסף אמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "הם הותירו אותו פצוע, זו הפקרה. איך לא חוששים שאנשים כאלו יסתובבו חופשי?".

במהלך הדיון הקודם בבית המשפט, ביקשה המשטרה להאריך את מעצרם של החשודים בטענה לשיבוש חקירה אפשרי והציגה בפני השופט את תיק חקירה ודו"ח סודי. השופט קבע כי קיים חשד סביר נגד החשודים, אך למרות זאת החליט להאריך את מעצרם עד ליום שני בלבד.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "עם קבלת דיווח אודות התאונה, כוחות משטרה הגיעו לזירה ונפתחה חקירה תוך איסוף ממצאים וראיות באופן יסודי ומקצועי. במסגרת החקירה, בוחני התנועה הצליחו להתחקות אחר החשודים ועצרו אותם לחקירה, בסיומה נכלאו ומעצרם הוארך לצורכי חקירה שבסיומה יועברו כלל הממצאים לעיון והחלטת הפרקליטות.

נציין כי המשטרה נמצאת בקשר רצוף עם המשפחה. החקירה נמשכת".

פרקליט התעבורה עו"ד רוני פאלוך המכהן כמ"מ יו"ר ועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין מגיב לבקשת בחדרי חרדים, 
כי, "הואיל ולא נחשפתי לחומרי החקירה, בשלב זה חלקם הינם חסויים, אולם ניתן לומר בוודאות כי נחזה כי ידו של מישהו היתה קלה מדי, ויתכן ולא לקחו ברצינות וביסודיות את חומרי החקירה בתיק".

באדיבות המצלםעו"ד פאלוךצילום: באדיבות המצלם

עו"ד פאלוך מוסיף, כי "מקובל להתחשב בדעת נפגע העבירה, וכי במקרה של פגע ברח, ברף גבוה, בפרט כשיש הסרטות קשות מהשטח, אין כל בהילות לשחרר למעצר בית את החשוד בכדי שמשיך בחייו השיגרתיים כשנטלו חיים של אדם".
לסיום מבהיר עו"ד פאלוך כי " השיחרור לא מבטא כי החשוד לא יושם בעתיד מאחורי סורג ובריח, אולם עדיין עולה תמיהה גדולה מדוע בער למאן דהוא לשחרר את החשוד בפרט כשיש חשש גבוה לשיבוש וכיוצ"ב".

תאונת פגע וברח מעצר בית בני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}