י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
החודש השני

הישראלים מסתערים על רפורמת החשמל: עשרות אלפי מצטרפים חדשים

בחודש השני מאז יצאה לדרך, 48,067 בתי אב ועסקים הצטרפו לרפורמת החשמל ועברו לספק חשמל פרטי זהו שיא של מצטרפים תוך חודש אחד, לאחר שבחודש הקודם הצטרפו כ-31,000

הישראלים מסתערים על רפורמת החשמל: עשרות אלפי מצטרפים חדשים
אילוסטרציה צילום: unsplash

לפני קצת יותר מחודשיים, יצאה לדרך רפורמת החשמל. הרפורמה הגדולה ביותר במשק הישראלי מאז רפורמת הסלולר. על פי הרפורמה, כל צרכן בישראל יכול לבחור מאיזה ספק הוא רוכש את החשמל וליהנות מהנחה של 5%-20% מתעריף החשמל.

המהלך צפוי לחסוך לכל משק בית מאות ואף אלפי שקלים בשנה בהתאם להצעות המספקים, לאופי השימוש ולשעות צריכת החשמל. חברת נגה, שהובילה את הרפורמה יחד עם משרד האנרגיה ואחראית על ניהול משק החשמל בישראל, חושפת היום (שלישי) את נתוני המעברים בין החברות.

על פי הנתונים, בחודש השני מאז יצאה הרפורמה לדרך נרשם שיא חדש של מצטרפים: 48,067 בתי אב ועסקים שהצטרפו לרפורמה בחודש אחד ועברו מחברת החשמל למספק חשמל פרטי. 15,667 מתוכם בעלי מונה ביתי בסיסי, 30,904 בעלי מונה ביתי חכם, ו-1,496 בעלי מונה עסקי חכם. 

נזכיר כי בחודש הראשון עברו 31,373 לקוחות לספק פרטי, מספר שהיה אף הוא גבוה מהציפיות של משרד האנרגיה והתשתיות וחברת נגה. סך הכל עד כה הצטרפו לרפורמה כ-79,440 בתי אב ועסקים.

 זוהי עלייה של יותר מ-150% במספר בתי האב שעברו למספק פרטי ביחס למספר בתי האב שעברו במהלך 3 השנים האחרונות (מספטמבר 21 עד סוף יוני 24) שעמד על כ-50,000 בעלי מונה חכם .

בנגה ומשרד האנרגיה והתשתיות הציבו יעד של 100,000 בתי אב שיעברו מחברת החשמל לחברות פרטיות עד סוף השנה, וכעת ההערכה היא כי היעד עשוי להיחצות כבר בחודש הבא, וכי המספר עד סוף השנה יהיה גבוה משמעותית מהיעד הראשוני.

רפורמה בחשמל משרד האנרגיה והתשתיות תחרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}