י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
ברוך דיין האמת

מדמויות ההוד של ירושלים: הגאון רבי חיים יהודה לייב פרג זצ"ל

הגאון רבי חיים יהודה לייב פרג זצ"ל מאבני היסוד של שכונת סנהדריה בירושלים ומגדולי אנשי החסד ששימש כמפקח בת"ת 'דרך הקודש' במודיעין עילית הלך לעולמו בגיל 68. הלוויתו תתקיים אחר הצהריים בירושלים

מדמויות ההוד של ירושלים: הגאון רבי חיים יהודה לייב פרג זצ"ל
הגאון רבי חיים יהודה לייב פרג זצ"ל צילום: צילומסך

ברוך דיין האמת: מבית החולים שיבא בתל השומר מגיעה הידיעה המעציבה על הסתלקותו של הרב הגאון רבי חיים יהודה לייב הלוי פרג זצ"ל מאנשי ירושלים של מעלה, מפקח בת"ת דרך הקודש במודיעין עילית, והוא בן 68 בפטירתו. 

לפני שבוע וחצי עבר ניתוח לב בהצלחה. ביום ראשון התמוטט בפתע פתאום ולמגינת לב השיבת את נשמתו ליוצרה. 

המנוח זצ"ל נולד בירושלים בח' אייר תשט"ז, לאביו הגאון רבי משה מאיר הלוי פרג זצ"ל, ראש כולל שומרי החומות, ולאמו מרת שרה הינדא ע"ה, בתו של הגאון המקובל רבי חיים יהודה לייב אויערבאך זצ"ל ראש ישיבת המקובלים 'שער השמים'. 

בבית הוריו הגדולים גדל וינק את אהבת התורה ומסירות נפש לתורה ומידת החסד שהייתה טבועה בו. בשמחת הברית נקרא על שם סבו המקובל רבי חיים יהודה לייב אויערבאך זצ"ל. 

בבחרותו למד בישיבת בריסק אצל מורו ורבו ראש הישיבה הגאון רבי יוסף דב הלוי סולובייצ'יק זצ"ל. בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו שתחי' בתו של רבי שמחה בונים שטרן זצ"ל מבוני שכונת סנהדריה בירושלים. 

היה מעמודי התווך של שכונת סנהדריה פאג"י בירושלים מגבאי בית הכנסת שיכון אוריאל, בשכונה היה ממקימי קופת הצדקה השכונתית יחד עם רעו הג"ר זעליג וולס זצ"ל שנפטר בחודש חשוון השנה, השניים אף יסדו ובנו את המקווה השכונתי.

במשך שנים כיהן כר"מ בישיבת ערלוי בקטמון והרביץ תורה ויראה. שימש כמפקח חינוכי בתלמוד תורה 'דרך הקודש' במודיעין עילית. 

היה ממייסדי וממקימי הסמינר דרכי רחל יחד עם רעו הרב יחיאל מנדלסון שיבלחט"א. היה מקורב מאד לדודו מרן ראש הישיבה הגר"ש אויערבאך זצ"ל, וכן לראש ישיבת בריסק הגרא"י סולובייצ'יק שליט"א ואף מונה ע"י כמפקח חינוכי בת"ת 'דרך הקודש' במודיעין עילית שעומד תחת נשיאותו.

קביעות מיוחדת הייתה לו להגיע בכל לילה בחצות לשריד בית מקדשנו כותל המערבי לאמירת 'נשמת' במנין יחד עם הגאון רבי אביעזר שפירא.  כמו כן היה צם כל יום חמישי בימי השובבי"ם.

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים ובנות, חתנים וצאצאים. 

בחודש סיון האחרון נפטרה אחותו, הרבנית החשובה מרת רחל לאה שפירא ע"ה, אשת יבלחט"א הגאון רבי דוד יצחק שפירא, ראש ישיבת באר יעקב והיא בת 71 בפטירתה.

אחיו: הגאון רבי שמעון פרג, ואחיותיו אשת הגאון רבי יעקב דוד אילן מראשי ישיבת כנסת יצחק בחדרה, הגאון רבי ישראל בירנצוייג בעל ה'שמעות' על הש"ס, והגאון רבי פנחס פודרביניק.

מסע הלוויה היום בשעה 18:00 מביתו ברחוב אחינועם  5 בשכונת פאג"י - סנהדריה בירושלים להר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הרב חיים יהודה לייב פרג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}