י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מתקפת טילים

זלנסקי מאשים: 41 נהרגו וכ-180 נפצעו בתקיפה רוסית

מתקפת טילים רוסית באוקראינה. לפחות 41 בני אדם ונפצעו יותר מ-180 נוספים בעיר פולטבה, כך אמר הנשיא וולודימיר זלנסקי. הדיווח על ההפצצה בפלטובה בא על רקע האיומים של רוסיה לנקום באוקראינה על הפלישה שביצעה לפני כחודש לתוך מחוז קורסק הרוסי

זלנסקי מאשים: 41 נהרגו וכ-180 נפצעו בתקיפה רוסית
המלחמה באוקראינה צילום: צבא אוקראינה

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הודיע כי לפחות 41 בני אדם נהרגו מפגיעת טיל רוסי בעיר האוקראינית פולטבה, וכי יותר מ-180 נפצעו. אם אכן הנתונים מדויקים, מדובר באחת ההפצצות הקטלניות ביותר שביצעה רוסיה באוקראינה מאז תחילת המלחמה שם בפברואר 2022.

זלנסקי אמר בסרטון שפרסם כי הכוחות הרוסיים פגעו בעיר עם שני טילים בליסטיים, וגרמו נזק לבניין של מכון תקשורת. חלק מההרוגים והפצועים מתחת להריסות. לדבריו, הטילים פגעו ב"שטח של מוסד חינוכי ובית חולים סמוך". לדברי הנשיא, אחד מבנייני המכון לתקשורת נהרס חלקית.

"כל הכוחות הדרושים מעורבים במבצע החילוץ. אני אסיר תודה לכל מי שמהדקות הראשונות מציל חיים", אמר הנשיא.

הדיווח על ההפצצה בפלטובה בא על רקע האיומים החוזרים ונשנים של רוסיה לנקום באוקראינה על הפלישה שביצעה לפני כחודש לתוך מחוז קורסק הרוסי, מחוז שבו השתלטה קייב על יותר מ-1,250 קמ"ר וגרמה לבריחתם של כ-120 אלף פליטים רוסים. הפלישה ההיא הביכה מאוד את הקרמלין, והגם כעת ממשיך הצבא האוקראיני להחזיק בשטחים שכבש שם רק מגדילה את ההשפלה של ולדימיר פוטין.

 

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין הנשיא זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}