י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
החשש מצווי גיוס

מנהיג עולם הישיבות בגיבוי לבחורים: "תעמדו חזק. תלחמו, מגבים אתכם"

על רקע חששם של בני הישיבות מקבלת זימונים לגיוס: מנהיג עולם הישיבות ראש הישיבה הגרמ"ה הירש בקריאה דרמטית וישירה לאלפי בני הישיבות: "תעמדו חזק. תלחמו, אנחנו עומדים מאחוריכם ומגבים אתכם". צפו בדברים

מנהיג עולם הישיבות בגיבוי לבחורים: "תעמדו חזק. תלחמו, מגבים אתכם"
הגרמ"ה הירש במשאו בפני אלפי הבחורים צילום: אריאל אוחנה

את התייחסותו הפומבית הראשונה להחלטת גדולי ישראל להתעלם מזימוני הצבא, העביר מנהיג עולם הישיבות ראש הישיבה הגאון רבי משה הלל הירש במעמד האדיר אותו קיים 'איחוד בני הישיבות' - ארגון הגג של בחורי הישיבות בארץ ישראל.

כשהוא מלווה בראש ישיבת חברון הגר"ד כהן ובראשי ארגון ’האיחוד’, לקול שירתם הסוחפת של אלפי בני הישיבות "לאורו ניסע ונלך", נכנס מראש הישיבה הגרמ"ה הירש בענווה אופיינית, המצביא הדגול שעולם התורה זכה בו דווקא עכשיו בימי סער וסופה שנראות כמאיימות על קיומו של עולם הישיבות.

ראש הישיבה הגרמ"ה הירש במשאו צילום: באדיבות המצלם

את המעמד פתח המנחה במילים נרגשות שהעידו מראש על שצפוי להתחולל: "נקבל את פני נשיא ’האיחוד’ ומנהיג עולם התורה רבינו הגדול ראש הישיבה מרן הגרמ"ה הירש".

קירותיו התמירים והמרשימים של מרכז הקונגרסים בבנייני האומה בירושלים רעדו וכמו נדו לקול שירת אלפי בני הישיבות שהריעו בשירת ’לאורו ניסע ונלך’ לראש הישיבה הגרמ"ה שלא בזבז זמן יקר ומיד פתח בדברים כשבסיומם הבהיר נחרצות: "אני רוצה להגיד לכם רבותי, שתדעו, כל דבר שאתם שומעים בשם ראשי הישיבה כיצד להתנהג, לעמוד חזק וללחום, זה אחרי מחשבה גדולה שלנו, יש לנו אחריות שלמה על זה. אנחנו נגבה כל בחור ובחור, אם קיימת איזו בעיה, שידע שיש לו גיבוי מאיתנו".

את הדברים הנחרצים חתם ראש הישיבה בברכה "הקב"ה יתן לנו שע"י זה שאנחנו נתרומם הקב"ה ירחם עלינו ונזכה לגאולה שלמה במהרה בימינו אמן".

הרב משה הלל הירש גזירת הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}